Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) kadın ve toplumsal Cinsiyet Çalışmaları alanındaki ana terim ve kavramları anlatır, 2) kurmaca ve kurmaca dışı yazın türlerinde toplumsal cinsiyet temsillerini yorumlar, 3) sınıf, ırk, etnisite ve cinsellik gibi toplumsal kategorilerin toplumsal cinsiyetle olan ilişkisini fark eder, 4) toplumsal cinsiyetle ilgili konuları yazılı ve sözlü formatta tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarına bir giriş niteliğinde olup, öğrencilere feminist ekoldeki ana konuları, soruları ve tartışmaları tanıtmayı amaçlar. Amerikan toplumunda cinsiyetin anlamı ve önemi konusunda öğrencileri eleştirel düşünmeye ve incelemeye teşvik eder.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş: Toplumsal cinsiyet nedir? Toplumsal cinsiyet çalışmaları nedir?
2. Hafta
Birinci Dalga Feminizm: Charlotte Perkins Gilman, Women and Economics; Margaret Sanger, Woman and the New Race
3. Hafta
Birinci Dalga Feminizm: Virginia Woolf, A Room of One's Own
4. Hafta
Birinci Dalga Feminizm: Betty Friedan, The Feminine Mystique
5. Hafta
İkinci Dalga Feminizm: Germaine Greer, The Female Eunuch
6. Hafta
İkinci Dalga Feminizm: Kate Millett, Sexual Politics
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Feminist Edebiyat Eleştirisi: Gilbert and Gubar, The Madwoman in the Attic; Showalter, "Toward a Feminist Poetics"
9. Hafta
Feminist Edebiyat Eleştirisi: Helene Cixous, "Laugh of the Medusa"; Luce Irigaray, "This Sex Which is Not One"
10. Hafta
Irk, Sınıf ve Cinselliğin Kesişimi: bell hooks, Yearning: Race, Gender and Cultural Politics
11. Hafta
Irk, Sınıf ve Cinselliğin Kesişimi: Alice Walker, In Search of Our Mothers' Garden
12. Hafta
Irk, Sınıf ve Cinselliğin Kesişimi: Gloria Azaldua, Borderland/La Frontera
13. Hafta
Irk, Sınıf ve Cinselliğin Kesişimi: Maxine Hong Kingston, The Woman Warrior
14. Hafta
Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Azaldua, Gloria. Borderland/La Frontera. Spinster/Aunt Lute, 1987. Friedan, Betty. The Feminine Mystique. Norton, 1963. Gilbert, Sandra, and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic. Yale UP, 1979. Gilman, Charlotte Perkins. Women and Economics. Source Book Press, 1970. Greer, Germaine. The Female Eunuch. McGraw-Hill, 1971. hooks, bell. Yearning: Race, Gender and Cultural Politics. South End Press, 1990. Kingston, Maxine Hong. The Woman Warrior. Random House 1977. Millett, Kate. Sexual Politics. Simon & Schuster, 1969. Sanger, Margaret. Woman and the New Race. Brentano's, 1920. Walker, Alice. In Search of Our Mothers' Garden. Harcourt Brace Jovanovich, 1983. Woolf, Virginia. A Room of One's Own. Grafton, 1977.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
1
10
Proje
1
10
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
1
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
8
8
Dönem Projesi Araştırması
1
8
8
Toplam İş Yükü
128
Toplam İş Yükü / 30
4,26
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ