Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya Çalışmaları alanındaki ana konu ve düşünceleri tanır, 2) Medyayı küreselleşme, ticarileşme ve kitlesel kültür gibi birbiriyle ilişkili güçler çerçevesinde anlar, 3) Farklı medya teorilerini medya içeriğini eleştirmek için uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilerin medya ve iletişimin günlük hayattaki yerini inceleyebilmek için gereken kuramsal ve kavramsal altyapıyı öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmayı ve çeşitli kitle iletişim araçlarının gündelik hayatta oynadıkları rol konusunda yorum yapmayı öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Medya nedir? Günlük hayat nedir? Birbirleriyle olan ilişkileri nasıl açıklanır?
2. Hafta
İnsanlar medya araçlarından nasıl etkilenir?
3. Hafta
Medya endüstrisi insanları tüketici olarak nasıl şekillendirir?
4. Hafta
Medya metinlerini nasıl okuyabiliriz?
5. Hafta
Haberler dünya hakkındaki görüşlerimizi nasıl etkiler?
6. Hafta
Reklamlar suni ihtiyaç yaratma konusunda ne kadar tesirlidir?
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Medya araçları bireyleri ve grupları nasıl güçlendirir veya güçsüzleştirir?
9. Hafta
Medya bizi gerçekliğe daha mı yakınlaştırır, yoksa gerçeklikten daha mı uzaklaştırır?
10. Hafta
Küreselleşmenin medya üzerindeki etkisi nelerdir?
11. Hafta
Sosyal medya kimliğimizi nasıl şekillendirir?
12. Hafta
Dijital kültürü ütopik ya da distopik bir gözle mi görmeliyiz?
13. Hafta
Sonuç: o halde medyanın gündelik hayat üzerindeki rolü ve etkisi nedir?
14. Hafta
Revizyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Markham, Tim. Media and Everyday Life. Red Globe P, 2017. O'Shaughnessy, Michael, Jane Stadler, and Sarah Casey. Media & Society. Oxford UP, 2016. Burton, Graeme. Media and Society: Critical Perspectives. Open UP, 2010. Marris, Paul, and Sue Thornham, eds. Media Studies: A Reader. New York UP, 2000. Laughey, Dan. Key Themes in Media Theory. Open UP, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
3
3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ