Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA ÇALIŞMALARI ACL380 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medya Çalışmaları alanındaki ana konu ve düşünceleri tanır,
2) Medyayı küreselleşme, ticarileşme ve kitlesel kültür gibi birbiriyle ilişkili güçler çerçevesinde anlar,
3) Farklı medya teorilerini medya içeriğini eleştirmek için uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilerin medya ve iletişimin günlük hayattaki yerini inceleyebilmek için gereken kuramsal ve kavramsal altyapıyı öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, medya metinlerine eleştirel bir gözle bakmayı ve çeşitli kitle iletişim araçlarının gündelik hayatta oynadıkları rol konusunda yorum yapmayı öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Medya nedir? Günlük hayat nedir? Birbirleriyle olan ilişkileri nasıl açıklanır?
2. Hafta İnsanlar medya araçlarından nasıl etkilenir?
3. Hafta Medya endüstrisi insanları tüketici olarak nasıl şekillendirir?
4. Hafta Medya metinlerini nasıl okuyabiliriz?
5. Hafta Haberler dünya hakkındaki görüşlerimizi nasıl etkiler?
6. Hafta Reklamlar suni ihtiyaç yaratma konusunda ne kadar tesirlidir?
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Medya araçları bireyleri ve grupları nasıl güçlendirir veya güçsüzleştirir?
9. Hafta Medya bizi gerçekliğe daha mı yakınlaştırır, yoksa gerçeklikten daha mı uzaklaştırır?
10. Hafta Küreselleşmenin medya üzerindeki etkisi nelerdir?
11. Hafta Sosyal medya kimliğimizi nasıl şekillendirir?
12. Hafta Dijital kültürü ütopik ya da distopik bir gözle mi görmeliyiz?
13. Hafta Sonuç: o halde medyanın gündelik hayat üzerindeki rolü ve etkisi nedir?
14. Hafta Revizyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMarkham, Tim. Media and Everyday Life. Red Globe P, 2017.
O'Shaughnessy, Michael, Jane Stadler, and Sarah Casey. Media & Society. Oxford UP, 2016.
Burton, Graeme. Media and Society: Critical Perspectives. Open UP, 2010.
Marris, Paul, and Sue Thornham, eds. Media Studies: A Reader. New York UP, 2000.
Laughey, Dan. Key Themes in Media Theory. Open UP, 2007.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Mini-Sınav110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2      X
P3      X
P4      X
P5      X
P6    X  
P7     
P8  X    
P9    X  
P10      X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X