DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Merve Sarıkaya Şen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) kadın yazarların edebi eserlerinde değindikleri toplumsal cinsiyet ve kimlik sorunlarının farkındalığını kazanır, 2) kadın yazarların edebi eserlerindeki tarihsel, toplumsal, düşünsel, kültürel ve sanatsal bağlamları tanımlar, 3) kadın yazarların kullandıkları, değiştirdikleri, oluşturdukları çeşitli edebi türlerin özelliklerini ayırt edebilme becerisi kazanırlar, 4) Amerikan Feminist Kuramlarını Amerikan kadın yazınına uygularlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders Amerikan kadın yazını geleneklerinin sömürge döneminden günümüze kadar olan izini sürmeyi amaçlar. Ders kadın yazarların tarihsel, toplumsal, etnik, etnik ve bireysel sorunlarını ifade etmek için kullandıkları çeşitli edebi türler üzerine yoğunlaşmakta ve kadın yazarların geleneksel toplumsal cinsiyet rollerine nasıl karşı çıktıklarını ve bu rolleri nasıl yıktıklarını inceler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Amerikalı Kadın Yazarlar | 2. Hafta | 20.yy?da Kadın Yazarlar | 3. Hafta | Birinci Dünya Savaşı ve İkinci Dünya Savaşı Arasında Kadın Yazarlar | 4. Hafta | Kadınlar ve Modernist Akım | 5. Hafta | I. Ara Sınav | 6. Hafta | 1945 Sonrası Kadın Yazarlar | 7. Hafta | 1945 Sonrası Kadın Yazarlar | 8. Hafta | Bayram Tatili | 9. Hafta | 21. yy Kadın Yazarlar | 10. Hafta | Ara Sınav | 11. Hafta | Resmi Tatil | 12. Hafta | 21. yy Kadın Yazarlar | 13. Hafta | 21. yy Kadın Yazarlar | 14. Hafta | 21. yy Kadın Yazarlar | 15. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Martin, Wendy, and Sharone Williams. The Routledge Introduction to American Women Writers. Routledge, 2016. Showalter, Elaine, editor. The Vintage Book of American Women Writers. Vintage Books, 2011.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 15 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Diğer | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 3 | 3 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 13 | 13 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 13 | 13 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 5 | 5 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |