Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) grafik anlatıların türlerini birbirinden ayırt edebilirler, 2) grafik anlatıları ırk, toplumsal cinsiyet, sağlık ve insan hakları gibi genel konular ışığında tartışabilirler, 3) grafik anlatının altında yatan ideolojik anlam ile Amerikan kültürü, edebiyatı ve tarihinin sosyo-tarihsel gelişimi arasında ilişki kurabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, Amerika'da grafik anlatının tarihsel gelişimini ve Amerikan kültürünün temellerini oluşturan sosyal ve tarihsel gelişmelerin farklı grafik anlatı türlerindeki temsillerini tanıtır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtılması, izlencenin gözden geçirilmesi, karikatür, çizgi roman ve grafik romanların tarihçesi
2. Hafta
Çizgi roman terimleri, örnek okumalar
3. Hafta
Grafik anlatılara eleştirel yaklaşımlar, grafik anlatı türleri
4. Hafta
Korku çizgi romanı: The Dark Horse Book of Horror (2017) örnek okumalar
5. Hafta
Örnek okuma: Skottie Young, I Hate Fairyland (2015)
6. Hafta
Diğer grafik anlatı türlerinden örnek okumalar
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Süperkahraman çizgi romanı, örnek okumalar
9. Hafta
Süperkahraman çizgi romanına eleştirel yaklaşımlar
10. Hafta
Grafik Roman: Art Spiegelman Maus I
11. Hafta
Grafik Roman: Art Spiegelman Maus I
12. Hafta
Grafik anlatıda tıp ve sağlık , örnek okumalar
13. Hafta
Grafik anlatılarda toplumsal cinsiyet ve ırk, örnek okumalar
14. Hafta
Grafik anlatı ve uyarlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Chute, Hillary. Comics & Media: A Special Issue of "Critical Inquiry," U of Chicago P Journals, 2014.
Chute, Hillary. Graphic Women: Life Narrative and Contemporary Comics, Columbia UP, 2010.
Duncan, Randy and Matthew J. Smith. Power of Comics: History, Form, and Culture, Continuum, 2009.
Eisner, Will. Comics and Sequential Art, Poorhouse Press, 1985.
Eisner, Will. Graphic Storytelling and Visual Narrative: Principles and Practices from the Legendary Cartoonist, W. W. Norton & Company, 2008.
Kukkonen, Karin. Studying Comics and Graphic Novels, Wiley-Blackwell, 2013.
McCloud, Scott. Reinventing Comics: How Imagination and Technology Are Revolutionizing an Art Form, Harper-Perennial, 2000.
McCloud, Scott. Understanding Comics: The Invisible Art, Harper-Perennial, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
6
6
Makale Sunuşu
1
6
6
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ