Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GRAFİK ANLATI ACL374 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) grafik anlatıların türlerini birbirinden ayırt edebilirler,
2) grafik anlatıları ırk, toplumsal cinsiyet, sağlık ve insan hakları gibi genel konular ışığında tartışabilirler,
3) grafik anlatının altında yatan ideolojik anlam ile Amerikan kültürü, edebiyatı ve tarihinin sosyo-tarihsel gelişimi arasında ilişki kurabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, Amerika'da grafik anlatının tarihsel gelişimini ve Amerikan kültürünün temellerini oluşturan sosyal ve tarihsel gelişmelerin farklı grafik anlatı türlerindeki temsillerini tanıtır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması, izlencenin gözden geçirilmesi, karikatür, çizgi roman ve grafik romanların tarihçesi
2. Hafta Çizgi roman terimleri, örnek okumalar
3. Hafta Grafik anlatılara eleştirel yaklaşımlar, grafik anlatı türleri
4. Hafta Korku çizgi romanı: The Dark Horse Book of Horror (2017) örnek okumalar
5. Hafta Örnek okuma: Skottie Young, I Hate Fairyland (2015)
6. Hafta Diğer grafik anlatı türlerinden örnek okumalar
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Süperkahraman çizgi romanı, örnek okumalar
9. Hafta Süperkahraman çizgi romanına eleştirel yaklaşımlar
10. Hafta Grafik Roman: Art Spiegelman Maus I
11. Hafta Grafik Roman: Art Spiegelman Maus I
12. Hafta Grafik anlatıda tıp ve sağlık , örnek okumalar
13. Hafta Grafik anlatılarda toplumsal cinsiyet ve ırk, örnek okumalar
14. Hafta Grafik anlatı ve uyarlama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARChute, Hillary. Comics & Media: A Special Issue of "Critical Inquiry," U of Chicago P Journals, 2014.
Chute, Hillary. Graphic Women: Life Narrative and Contemporary Comics, Columbia UP, 2010.
Duncan, Randy and Matthew J. Smith. Power of Comics: History, Form, and Culture, Continuum, 2009.
Eisner, Will. Comics and Sequential Art, Poorhouse Press, 1985.
Eisner, Will. Graphic Storytelling and Visual Narrative: Principles and Practices from the Legendary Cartoonist, W. W. Norton & Company, 2008.
Kukkonen, Karin. Studying Comics and Graphic Novels, Wiley-Blackwell, 2013.
McCloud, Scott. Reinventing Comics: How Imagination and Technology Are Revolutionizing an Art Form, Harper-Perennial, 2000.
McCloud, Scott. Understanding Comics: The Invisible Art, Harper-Perennial, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev115
Makale Sunuşu115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler166
Makale Sunuşu166
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3    X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X  
P8  X   X   X
P9  X     X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X