Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AMERİKAN SANAT VE MİMARİ TARİHİ ACL277 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Tarık Tansu Yiğit
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kuzey Amerika sömürge ve ABD sanat ve mimarisindeki başlıca stilleri, sanatçıları ve eğilimleri belirlemek ve karakterize etmek;
2) Kuzey Amerika kolonilerinin ve Amerika Birleşik Devletleri'nin tarihini ve görsel sanatlar üzerindeki ilgili kültürel, sosyal, ekonomik, politik ve dini etkileri anlamak;
3) Amerikan sanatı ve mimarisi ile Avrupa sanatı ve mimarisi arasındaki dinamik ilişkileri anlamak;
4) disiplinin terminolojisini kullanarak sanat eserlerini analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, koloni öncesi dönemden yirminci yüzyılın sonuna kadar Amerika?da gelişen resim, heykel, plastik sanatlar ve mimari akımlarını inceler. Amerikan deneyimini sanatsal üretim ilişkileri merceğinden ele alan ders, başlıca sanat tarzlarını, eserleri, sanatçıları ve bunların temsil ettiği değerleri toplumsal, kültürel ve politik bağlamları içinde analiz eder.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Güneybatı ve 'Yeni İspanya'
3. Hafta Doğu Kıyısı Kolonileri
4. Hafta On Sekizinci Yüzyılda Sanat ve Mülkiyet
5. Hafta Aydınlanma İdealleri
6. Hafta Gotik Mimari, Yerel Sanat ve Tür Resmi
7. Hafta Doğa, Tarih ve Manzara
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Fotoğraf, Özgürlük ve Anıtlar
10. Hafta Savaş Sonrası Batı ve Yüzüncü Yıl
11. Hafta Tefekkür ve Şehir Hayatı Karmaşası
12. Hafta Avrupa Modernizmi/Amerikan Modernliği
13. Hafta Harlem, Meksika ve Mekan
14. Hafta Soyut, Pop Art ve Postmodernizm
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
18. Hafta
19. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCraven, Wayne. American Art: History and Culture. New York: McGraw Hill, 2003
Angela Miller, et al., American Encounters: Art, History, and Cultural Identity. Pearson, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev210
Mini-Sınav310
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık326
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar122
Final Sınavı122
Ödevler236
Proje166
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X  
P2    X   X   X
P3  X   X   X  
P4  X   X   X   X
P5    X   X  
P6  X   X   X   X
P7  X      
P8    X   X  
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X  
P11       
P12  X   X   X   X
P13        X
P14  X   X   X   X