Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜR ÇALIŞMALARINA GİRİŞ 2 ACL256 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Defne Tutan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) kültürel göstergeleri Göstergebilim bağlamında inceler,
2) çağdaş Amerikan toplumuna ait incelemelerde eleştirel yaklaşımı uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIKültür Çalışmalarına Giriş 1 dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, kültür incelemeleri alanında kazanılmış becerileri sözlü ve görsel araçlar yardımı ile reklam resimleri, fotoğrafçılık, film, video ve seçme okumalardan yararlanarak pekiştirmeyi amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Kültür Nedir? ?Kültür Çalışmaları? Nedir? ?Göstergebilim? Nedir?
2. Hafta Giriş: Kültür Nedir? ?Kültür Çalışmaları? Nedir? ?Göstergebilim? Nedir?
3. Hafta Tanımlar; Göstergeler Nasıl Çalışır?; Gösterge, Sembol, Sinyal
4. Hafta Benzetme ve Düz Değişmece; Dil ve Konuşma;
5. Hafta Gösterge Çeşitleri; Göstergelerin Görsel Özellikleri; Göstergelerin Sorunları; Anlam ve Yan Anlam
6. Hafta Hayali Göstergeler; Yalan Söyleyen Göstergeler; Göstergeler ve Hayat Tarzları; Göstergelerde Bütünlük
7. Hafta Göstergeleri Kimler Kullanır?; Göstergeler ve Kimlik; Göstergelerle İlişkili Terimler
8. Hafta Göstergenin Yokluğu; Optik Yanılsamalar; Gösterge Tamamlayıcılar
9. Hafta Bayram Tatili
10. Hafta Göstergelerde Açık ve Örtülü Anlam; Gösterge ve Gösterge Sistemleri İncelemesi; Kodlar; Kodların Özellikleri; Anlam
11. Hafta Gösterge İncelemeleri
12. Hafta Gösterge İncelemeleri
13. Hafta Dönem Projelerine Yönelik Çalışma
14. Hafta Dönem Projelerine Yönelik Çalışma
15. Hafta Dönem Projesi Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBirincil Okuma Listesi:
Berger, Arthur Asa. Signs in Contemporary Culture: An Introduction to Semiotics. 2nd ed. Wisconsin: Sheffield, 1999.

İkincil Okuma Listesi:
Cobley, Paul, and Litsa Jansz, eds. Introducing Semiotics. Cambridge: Totem, 1997.
During, Simon, ed. The Cultural Studies Reader. London: Routledge, 1993.
Grossberg, Lawrence, Cary Nelson, and Paula Treichler, eds. Cultural Studies. NY: Routledge, 1992.
Hall, Stuart, ed. Representation: Cultural Representation and Signifying Practices. London: Sage, 1997.
Surber, Jere Paul. Culture and Critique: An Introduction to the Critical Discourses of Cultural Studies. Nashville, TN: Westview, 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Mini-Sınav25
Proje120
Devam15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje11616
Kısa Sınavlar212
Toplam İş Yükü172
Toplam İş Yükü / 305,73
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5  X   X
P6  X   X
P7   
P8   
P9   
P10  X   X
P11   
P12   
P13   
P14