DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kaynak dilden hedef dile çeviri yaparken hedef dildeki metinsel kuralları kaynak dildeki metinsel kurallarla karşılaştırarak karşılaşabileceği dilbilimsel ve metinsel sorunlarla baş edebilme ve gerekli çeviri metnini oluşturma becerilerini kazanır, 2) Dilbilimsel ve bireysel araştırma becerilerine ek olarak, metinleri anlamada ve yorumlamada gerekli olan analitik ve eleştirel becerilerini geliştirir, 3) Çeviri yapma beceresinin hızlandırılmasına yardımcı olmak amacıyla hem kaynak hem de hedef dilin kültürü, toplumsal yapısı, dünya görüşü vb. üzerine geniş bir bilgi birikimine sahip olur.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Temel Çeviri dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, öğrencilerin farklı metin türlerini çevirirken karşılaşabilecekleri sorunlarla başa çıkma becerilerini edinmelerine yardımcı olmayı ve çeviribilim alanına ilişkin temel bilgilerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler farklı çeviri yöntemlerini farklı konulara, metinlere ve söylemlere uygulayarak ve basılı çevirileri değerlendirebilecek eleştirel becerileri öğrenerek temel çeviri bilgilerini arttırırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Bağlam | 3. Hafta | Bağlam | 4. Hafta | Sözdizimi | 5. Hafta | Sözdizimi | 6. Hafta | Sözdizimi | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Zaman ve Dilek Kipleri | 9. Hafta | Zaman ve Dilek Kipleri | 10. Hafta | Zaman ve Dilek Kipleri | 11. Hafta | Kavramlar | 12. Hafta | Kavramlar | 13. Hafta | Deyimler | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Duff Alan. Translation. Oxford: Oxford UP, 1991. Munday, Jeremy. Introducing Translation Studies: Theories and Applications. London and New York: Routledge, 2012. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 2 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |