Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ DÜZEYDE ÇEVİRİ ACL104 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kaynak dilden hedef dile çeviri yaparken hedef dildeki metinsel kuralları kaynak dildeki metinsel kurallarla karşılaştırarak karşılaşabileceği dilbilimsel ve metinsel sorunlarla baş edebilme ve gerekli çeviri metnini oluşturma becerilerini kazanır,
2) Dilbilimsel ve bireysel araştırma becerilerine ek olarak, metinleri anlamada ve yorumlamada gerekli olan analitik ve eleştirel becerilerini geliştirir,
3) Çeviri yapma beceresinin hızlandırılmasına yardımcı olmak amacıyla hem kaynak hem de hedef dilin kültürü, toplumsal yapısı, dünya görüşü vb. üzerine geniş bir bilgi birikimine sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMITemel Çeviri dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, öğrencilerin farklı metin türlerini çevirirken karşılaşabilecekleri sorunlarla başa çıkma becerilerini edinmelerine yardımcı olmayı ve çeviribilim alanına ilişkin temel bilgilerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler farklı çeviri yöntemlerini farklı konulara, metinlere ve söylemlere uygulayarak ve basılı çevirileri değerlendirebilecek eleştirel becerileri öğrenerek temel çeviri bilgilerini arttırırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Bağlam
3. Hafta Bağlam
4. Hafta Sözdizimi
5. Hafta Sözdizimi
6. Hafta Sözdizimi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Zaman ve Dilek Kipleri
9. Hafta Zaman ve Dilek Kipleri
10. Hafta Zaman ve Dilek Kipleri
11. Hafta Kavramlar
12. Hafta Kavramlar
13. Hafta Deyimler
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDuff Alan. Translation. Oxford: Oxford UP, 1991.
Munday, Jeremy. Introducing Translation Studies: Theories and Applications. London and New York: Routledge,
2012.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Makale Sunuşu110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Makale Sunuşu122
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3  X   X  
P4  X   X  
P5  X   X  
P6  X   X  
P7  X   X  
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X