Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AKADEMİK ARAŞTIRMA VE YAZMA BECERİLERİ 1 ACL101 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni öğrendikleri kelimeleri ve dilbilgisi yapılarını akademik kompozisyon yazma düzeyinde kullanırlar,
2) karşılaştırma, neden-sonuç ilişkisi anlatma ve tartışma amaçlı yazılar üretirler,
3) okudukları metinleri eleştirel olarak irdeleyerek, kompozisyonlarında okudukları metinlere göndermeler yaparlar.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders ileri düzey dilbilgisi ve kelime dağarcığı kullanımının üzerinde durarak eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi ve öğrencilere akademik kompozisyon yazma becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler kompozisyon türlerini ve paragraf düzenleme yöntemlerini öğrenerek temel akademik araştırma ödevlerini planlama ve yürütme, eleştirel düşünme ve akademik yazma becerileri kazanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Paragrafa Giriş: Yazım Öncesi Hazırlıklar
2. Hafta Paragrafa Giriş: Konu Cümlesi; Destekleyici Cümleler ve Sonuç Cümlesi
3. Hafta Paragrafı Yeniden Gözden Geçirmek: Bütünlük, Tutarlılık, Üslup
4. Hafta Kompozisyonun Bölümleri: tez cümlesi, giriş paragrafı
5. Hafta Kompozisyonun Bölümleri: taslak oluşturma
6. Hafta Kompozisyonun Bölümleri: ana paragraflar
7. Hafta Ara Sınav I
8. Hafta Değerlendirme Kompozisyonu
9. Hafta Karşılaştırma Kompozisyonu
10. Hafta Karşılaştırma Kompozisyonu
11. Hafta Neden-Sonuç Kompozisyonu
12. Hafta Neden-Sonuç Kompozisyonu
13. Hafta Tartışma Kompozisyonu
14. Hafta Tartışma Kompozisyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARRegına L. Smalley, Mary K. Reutten, and Joann Rishel Kozyrev. Refining Composition Skills: Rhetoric and Grammar. Heinle, 2011.
Ward, Colin. Focus on Writing 3. Pearson, 2012.
Folse, Keith S. et al. Great Writing 2: Great Paragraphs. Heinle, 2010.
Folse, Keith S. et al. Great Writing 3: From Great Paragraphs to Great Essays. Heinle, 2010.
Joy, Anna. We Are America: A Thematic Reader and Guide to Writing. 6th ed. Wadsworth Cengage Learning, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev330
Mini-Sınav15
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar
Final Sınavı188
Ödevler3618
Kısa Sınavlar133
Toplam İş Yükü144
Toplam İş Yükü / 304,8
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X  
P6    X   X
P7    X   X
P8  X   X   X
P9    X   X
P10  X   X   X
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X