DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Deniz Kırpıklı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yeni öğrendikleri kelimeleri ve dilbilgisi yapılarını akademik kompozisyon yazma düzeyinde kullanırlar, 2) karşılaştırma, neden-sonuç ilişkisi anlatma ve tartışma amaçlı yazılar üretirler, 3) okudukları metinleri eleştirel olarak irdeleyerek, kompozisyonlarında okudukları metinlere göndermeler yaparlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu ders ileri düzey dilbilgisi ve kelime dağarcığı kullanımının üzerinde durarak eleştirel okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi ve öğrencilere akademik kompozisyon yazma becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler kompozisyon türlerini ve paragraf düzenleme yöntemlerini öğrenerek temel akademik araştırma ödevlerini planlama ve yürütme, eleştirel düşünme ve akademik yazma becerileri kazanırlar.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Paragrafa Giriş: Yazım Öncesi Hazırlıklar | 2. Hafta | Paragrafa Giriş: Konu Cümlesi; Destekleyici Cümleler ve Sonuç Cümlesi | 3. Hafta | Paragrafı Yeniden Gözden Geçirmek: Bütünlük, Tutarlılık, Üslup | 4. Hafta | Kompozisyonun Bölümleri: tez cümlesi, giriş paragrafı | 5. Hafta | Kompozisyonun Bölümleri: taslak oluşturma | 6. Hafta | Kompozisyonun Bölümleri: ana paragraflar | 7. Hafta | Ara Sınav I | 8. Hafta | Değerlendirme Kompozisyonu | 9. Hafta | Karşılaştırma Kompozisyonu | 10. Hafta | Karşılaştırma Kompozisyonu | 11. Hafta | Neden-Sonuç Kompozisyonu | 12. Hafta | Neden-Sonuç Kompozisyonu | 13. Hafta | Tartışma Kompozisyonu | 14. Hafta | Tartışma Kompozisyonu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Regına L. Smalley, Mary K. Reutten, and Joann Rishel Kozyrev. Refining Composition Skills: Rhetoric and Grammar. Heinle, 2011. Ward, Colin. Focus on Writing 3. Pearson, 2012. Folse, Keith S. et al. Great Writing 2: Great Paragraphs. Heinle, 2010. Folse, Keith S. et al. Great Writing 3: From Great Paragraphs to Great Essays. Heinle, 2010. Joy, Anna. We Are America: A Thematic Reader and Guide to Writing. 6th ed. Wadsworth Cengage Learning, 2008.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 3 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 3 | 3 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 8 | 8 | Ödevler | 3 | 6 | 18 | Kısa Sınavlar | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 144 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |