DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Martha Teresa Gürel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Organizasyonel mükemmellik,Toplam Kalite Yönetimi ve rekabet edebilirlik kavramlarını bilir. 2) Dünya standartlarında organizasyonların özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. 3) Bir gerçek dünya örneğini kullanarak bir stratejik planın nasıl yürütüleceğini açıklar. 4) Etik bir ortamın yaratılması ve sürdürülmesinde yöneticinin rolünü anlar. 5) Rekabetçilik için KSS ve Stratejik İttifakların faydalarını bilir. 6) Bir kuruluşun kültürünün oluşturulması hakkında içerik geliştirir. 7) Müşteri odaklılığın nasıl oluşturulacağını ve çalışanlarda yetkilendirmenin nasıl uygulanacağını bilir. 8) Yeniden yapılandırma ile ilgili değişikliklerin nasıl etkin bir şekilde uygulanacağını anlar. 9) Ekiplerdeki çatışmaları çözmek ve iletişime elverişli bir iklim oluşturmak için yöneticiler için stratejiler geliştirir. 10) Yöneticilerin insanları nasıl etkili bir şekilde eğitebilecekleri ve işyerinde çatışmalardan nasıl kaçınabilecekleri konusunda beceriler kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Ders kapsamında, toplam kalite yönetimi kavramı ve Türkiye'deki uygulamalarına değinilir. Proses kavramı, kaynak yönetimi, planlama, veri toplama, proses zinciri, hedef belirleme, girdiler ve çıktılar arası ilişkiler, PUKO döngüsü konuları ele alınarak, kalite yönetimine ilişkin temel bilgilendirme amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kalite Yönetiminde Toplam Kalite Yaklaşımı:Organizasyonel Mükemmelliğe Ulaşmak | 2. Hafta | Kalite ve Küresel Rekabetçilik | 3. Hafta | Stratejik Yönetim:Rekabet Avantajı için Planlama ve Uygulama | 4. Hafta | Kalite Yönetimi,Etik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | 5. Hafta | Ortaklık ve Stratejik İttifaklar | 6. Hafta | Kalite Kültürü:Değişen Kalpler,Zihinler ve Tutumlar | 7. Hafta | Müşteri Memnuniyeti,Elde Tutma ve Bağlılık | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Çalışan Yetkilendirilmesi | 10. Hafta | Liderlik ve Değişim | 11. Hafta | Ekip Oluşturma ve Ekip Çalışması | 12. Hafta | Etkili İletişim | 13. Hafta | Eğitim ve Öğretim | 14. Hafta | İşyerinde Politika,Olumsuzluk ve Çatışmanın Üstesinden Gelmek |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Quality Management for Organizational Excellence:Introduction to Total Quality,7th Ed.(New International Edition). David L. Goetsch,Stanley Davis,Pearson 2013 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 2 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |