DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Mehmet Çakar Profesör Doktor Hulusi Cenk Sözen Doktor Öğretim Üyesi Alperen Öztürk
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Örgütlerin neden var olduklarını bilir 2) Örgütlerin nasıl yapılandırıldıklarını bilir 3) Örgütlerin çevrelerinin ne olduğunu bilir 4) Örgütlerin nasıl değiştiklerini açıklar. 5) İş yaşamındaki uygulamalı yönetsel sorunları tespit edebilir ve bu sorunların çözülmesi için öneriler geliştirebilir ve sorumluluk alır 6) Çevresel koşulları ve örgütsel kısıtları göz önünde bulundurarak örgüt tasarlayabilir, örgütsel strateji geliştirebilir ve bunları uygulamaya koyar 7) Topluma ve politika yapıcılara ne zaman ne türden örgütlere gereksinim olacağını ve bunlardan neler beklenebileceğini anlatır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Örgüt ve örgütleme kuramındaki gelişmeleri ele alan ders, öncelikle, işletme örgütlerinin çevreyle olan ilişkilerini tanımlar. Örgütsel etkililik, yapı, örgütsel yapının öğeleri, örgütsel strateji, teknoloji-yapı ve büyüklük-yapı ilişkileri, örgütsel tasarım, güç ve çatışma ele alınır. Çevresel ve örgütsel kültürün örgütlerin işleyişine etkisi, çokuluslu ve küresel şirketlerin tasarımları irdelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse giriş | 2. Hafta | Örgütler ve örgütsel etkililik | 3. Hafta | Paydaşlar, yöneticiler ve etik | 4. Hafta | Globalleşme ve örgütlenme | 5. Hafta | Örgütsel tasarım | 6. Hafta | Örgüt yapısı: Otorite ve kontrol | 7. Hafta | Örgüt yapısı: Uzmanlaşma ve koordinasyon | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Örgüt kültürü | 10. Hafta | Örgütsel tasarım, yetkinlikler ve teknoloji | 11. Hafta | Örgütsel değişim | 12. Hafta | Örgütsel dönüşüm | 13. Hafta | Örgütlerde çatışma, güç ve politika | 14. Hafta | Karar alma, öğrenme ve bilgi yönetimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Jones, Gareth R. (2010). Organizational Theory, Design, and Change. 6th Ed. Prentice Hall. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 5 | 5 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 20 | 20 | Kısa Sınavlar | 1 | 1 | 1 | Toplam İş Yükü | | | 156 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |