Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Duygular Sosyolojisi kavramının genel sosyoloji içindeki yerini ve öneminin farkına varır, birleşme, kesişme ve varlık noktalarını tüm yönleriyle tartışır. 2) Duygular Sosyolojisi?nin günlük hayat, boş zamanlar, kent, köy, iletişim sosyolojileriyle olan bağını kurar. 3) Duygular Sosyolojisi?ni iletişim ve sosyolojinin etkili olduğu medya, toplum, siyaset, sinema vb. alanlarda nasıl kullanacağını yorumlar. 4) Duygular Sosyolojisi içinde yer alan duygu yönetimi, duygusal sermaye, göç, suç, çevre, toplumsal cinsiyet duygusal emek gibi kavramları toplum açısından değerlendirir. 5) Duygular Sosyolojisi üzerine araştırma yapabilir, araştırma soruları hazırlar ve araştırma sonuçlarını uygun literatüre göre yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu ders; toplumların süreç içindeki değişim ve dönüşümlerine paralel olarak gelişen sosyolojik bir alt alanın sunumudur. Özellikle günümüzün imajlar dünyasını yöneten ve biçimlendiren duyguların analizi, ilgili bilimsel alanlarla etkileşimi, interdisipliner bir alan olarak karşılaştırmalı tartışmaları içerir. Yeni bir sosyolojik alt alan olan Duygular Sosyolojisi, kanaatlerden imajlara, imajlardan kültürel kodlara uzanan bir bilimsel yaklaşım olarak önemli bir inceleme alanıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Derse giriş, Duygular Sosyolojisi?nin literatür tartışması, kavramsal çerçevesi
2. Hafta
2. Hafta Duygular Sosyolojisi ve diğer disiplinlerle ilişkisi
3. Hafta
3. Hafta Duygu kavramının felsefi ve psikolojik açılımı ve ilgili tartışmalar
4. Hafta
4. Hafta Duygular Sosyolojisi bağlamında, suç, adalet, hukuk ve toplumsal normlar
5. Hafta
5. Hafta Duygular Sosyolojisi bağlamında siyaset ve propaganda tartışmaları
6. Hafta
6. Hafta Duygular Sosyolojisi bağlamında, imaj ve kanaat oluşturma tartışmaları
7. Hafta
7. Hafta Duygular Sosyolojisi araştırmaları
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta Duygular Sosyolojisi ve Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları
10. Hafta
10. Hafta Duygular Sosyolojisi ve gündelik hayat sosyolojisinin etkileşim alanları
11. Hafta
11. Hafta Duygular Sosyolojisi ve kültürel kodlar
12. Hafta
12. Hafta ?Duygusal Sermaye? ve ?duygusal emek? kavramlarının analizi ve örnekler
13. Hafta
13. Hafta Duygular Sosyolojisi ve görsel sanat ögelerinin yorumlanması
14. Hafta
14. Hafta Duygular Sosyolojisi ve gelecek teorileri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
* Ahmed, S. (2015). Duyguların Kültürel Politikası. Komut, S. (Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık * Baker, U. (2010). Kanaatlerden İmajlara, Duygular Sosyolojisi?ne Doğru. İstanbul: Birikim yayınları * Brown, B. (1989) Marks, Freud ve Günlük Hayatın Eleştirisi. (çev) Yavuz Alogan. Istanbul: Ayrıntı. * Lefebvre, H. (1998) Modern Dünyada Gündelik Hayat. (çev) Işın Gürbüz. Istanbul: Metis. * Hochschild, Arlie Russell, (1990). Ideology and emotion management: A perspective and path for future research. In T. D. Kemper (Ed.), Research agendas in the sociology of emotions (pp.117-142). Albany, N. Y: State University of New York Press. * Hochschild, Arlie Russell, (2003). The Managed Heart: Commercialization Of Human Feeling. Berkeley: University of California. * Hochschild, Arlie Russell, 1983). The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling. Berkeley, CA: University of California Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
18
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
8
3
24
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ