Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL SOSYOLOJİ SOSY432 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Ferhan Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dijital sosyoloji olgusunun kültürel, politik ve ekonomik içeriğini tartışır.
2) Alan ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır.
3) Teknoloji ve sosyal yaşam üzerine geliştirilen kuramsal yaklaşımları değerlendirir.
4) Araştırma yöntem ve tekniklerini dijital sosyoloji konularına uygular.
5) Dijitalleşmenin toplumsal etkisini yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMISon yıllarda hayatımız gittikçe dijitalleşmektedir ve bu dönüşümler sosyoloji alanında da büyük ilgi görmektedir. Dijital araçlar toplumsallaşma süreçlerini nasıl etkilemektedir? Dijital sosyoloji kitli iletişim araçlarının yaşamımıza etkilerine dikkat çekmektedir. Bu derste dijitalleşen sosyal ve ekonomik yaşamın farklı yönlerine vurgu yapılacaktır. Kavramsal çerçeveden yola çıkacak ve farklı alanlardaki uygulamalara göz atacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 1. Hafta Dijital Sosyoloji Nedir?
2. Hafta 2. Hafta Teknoloji ve sosyal yaşam
3. Hafta 3. Hafta Teknoloji ve Kimlik
4. Hafta 4. Hafta Ütopyalar ve Gerçeklikler
5. Hafta 5. Hafta Sosyal Medya
6. Hafta 6. Hafta Ağ toplumu kuramları
7. Hafta 7. Hafta Ağ toplumu kuramları- II
8. Hafta 8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta 9. Hafta Dijital Ekonomi
10. Hafta 10. Hafta Dijital Emek
11. Hafta 11. Hafta Dijital Kültür: Oyunlar ve toplum
12. Hafta 12. Hafta Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Sağlık
13. Hafta 13. Hafta Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Eğitim
14. Hafta 14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMarres, N. (2017) Digital Sociology: the reinvention of social research, Cambridge: Polity.
Gillespie, T. & K. Foot et al. (2013) Media Technologies: Materiality, Technology, Society, Cambridge: MIT Press
Ruppert, E., Law, J., & Savage, M. (2013). Reassembling social science methods: The challenge of digital devices. Theory, culture & society, 30(4), 22-46.
Lupton, Deborah (2013) Digital Sociology. London: Routledge.Miller, V. (2011). Understanding digital culture. London: SAGE Publications.
Orton-Johnson, K. and N. Prior (Eds) (2013) Critical Perspectives in Digital Sociology, Palgrave MacMillan, Basingstoke.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler15345
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5        X  
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11  X   X   X   X   X
P12