Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dijital sosyoloji olgusunun kültürel, politik ve ekonomik içeriğini tartışır. 2) Alan ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır. 3) Teknoloji ve sosyal yaşam üzerine geliştirilen kuramsal yaklaşımları değerlendirir. 4) Araştırma yöntem ve tekniklerini dijital sosyoloji konularına uygular. 5) Dijitalleşmenin toplumsal etkisini yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Son yıllarda hayatımız gittikçe dijitalleşmektedir ve bu dönüşümler sosyoloji alanında da büyük ilgi görmektedir. Dijital araçlar toplumsallaşma süreçlerini nasıl etkilemektedir? Dijital sosyoloji kitli iletişim araçlarının yaşamımıza etkilerine dikkat çekmektedir. Bu derste dijitalleşen sosyal ve ekonomik yaşamın farklı yönlerine vurgu yapılacaktır. Kavramsal çerçeveden yola çıkacak ve farklı alanlardaki uygulamalara göz atacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Dijital Sosyoloji Nedir?
2. Hafta
2. Hafta Teknoloji ve sosyal yaşam
3. Hafta
3. Hafta Teknoloji ve Kimlik
4. Hafta
4. Hafta Ütopyalar ve Gerçeklikler
5. Hafta
5. Hafta Sosyal Medya
6. Hafta
6. Hafta Ağ toplumu kuramları
7. Hafta
7. Hafta Ağ toplumu kuramları- II
8. Hafta
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta
9. Hafta Dijital Ekonomi
10. Hafta
10. Hafta Dijital Emek
11. Hafta
11. Hafta Dijital Kültür: Oyunlar ve toplum
12. Hafta
12. Hafta Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Sağlık
13. Hafta
13. Hafta Dijitalin farklı alanlarda etkisi: Eğitim
14. Hafta
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Marres, N. (2017) Digital Sociology: the reinvention of social research, Cambridge: Polity. Gillespie, T. & K. Foot et al. (2013) Media Technologies: Materiality, Technology, Society, Cambridge: MIT Press Ruppert, E., Law, J., & Savage, M. (2013). Reassembling social science methods: The challenge of digital devices. Theory, culture & society, 30(4), 22-46. Lupton, Deborah (2013) Digital Sociology. London: Routledge.Miller, V. (2011). Understanding digital culture. London: SAGE Publications. Orton-Johnson, K. and N. Prior (Eds) (2013) Critical Perspectives in Digital Sociology, Palgrave MacMillan, Basingstoke.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
15
3
45
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ