Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk Kültürünün oluşumunda etkili olan normları ve değerleri tanır. 2) Türk Kültüründe halk sanat ve zanaatlarını ayırt eder. 3) Türk Halk Kültürünün geçiş dönemindeki yapısını tanır. 4) Türk Halk Kültürü çalışmalarına yönelik sosyolojik bakış açısını kavrar. 5) Türk Halk Kültürü ile ilgili köy-kasaba kent yaşamı, halk mimarisi, halk ekonomisi, halk sanat ve zanaatları, halk bilgisi, geçiş dönemleri, halk edebiyatı, halk tiyatrosu, halk dansları, halk eğlenceleri vb. konulardan birini inceler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SOSY411)
ÖNERİLEN DERSLER
No
DERS TANIMI
Bu derste, Türk halk kültürü ve sosyoloji arasındaki ilişki temel alınarak, öğrencilerin Türk halk kültürü ile ilgili köy-kasaba kent yaşamı, halk mimarisi, halk ekonomisi, halk sanat ve zanaatları, halk bilgisi, geçiş dönemleri, halk edebiyatı, halk tiyatrosu, halk dansları, halk eğlenceleri gibi konular üzerine, sosyolojik bakış açısıyla araştırma yapabilme niteliği kazanması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Türk halk kültürü 1 dersinde öğrenilen bilgilerin ışığında köy, kasaba ve kent yaşamı ile ilgili yayınlar üzerine hazırlanacak çalışmaların sunumu
2. Hafta
Türk halk kültürü 1 dersinde öğrenilen bilgilerin ışığında köy, kasaba ve kent yaşamı ile ilgili öğrencilerin yapacakları alan araştırmaları üzerine hazırlanacak çalışmaların sunumu
3. Hafta
Türk halk kültürü 1 dersinde öğrenilen bilgilerin ışığında halk mimarisi ile ilgili yayınlar üzerine ve öğrencilerin yapacakalrı alan araştırmaları üzerine hazırlanacak çalışmaların sunumu
4. Hafta
Türk halk kültürü 1 dersinde öğrenilen bilgilerin ışığında ekonomi ile ilgili yayınlar üzerine ve öğrencilerin yapacakalrı alan araştırmaları üzerine hazırlanacak çalışmaların sunumu
5. Hafta
Türk halk kültürü 1 dersinde öğrenilen bilgilerin ışığında halk sanat ve zanaatları ile ilgili yayınlar üzerine ve öğrencilerin yapacakalrı alan araştırmaları üzerine hazırlanacak çalışmaların sunumu
6. Hafta
Türk halk kültürü 1 dersinde öğrenilen bilgilerin ışığında halk bilgisi ile ilgili yayınlar üzerine ve öğrencilerin yapacakalrı alan araştırmaları üzerine hazırlanacak çalışmaların sunumu (halk takvimi, halk meteorolojisi, halk botaniği, halk zoolojisi vb.)
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Geçiş dönemleri(doğum, evlenme, çocuk, ölüm vb.)
9. Hafta
Halk edebiyatı
10. Hafta
Halk tiyatrosu
11. Hafta
Halk dansları
12. Hafta
Halk eğlenceleri
13. Hafta
Halk kültüründe dayanışma ve yardımlaşma(imece, yarenlik)
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
* Örnek, S. V. (1977). Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yayınları. * Çobanoğlu, Ö. (2002). Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Ankara: Akçağ Yayınları. * Tan, N. (1995). Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler. Ankara * Oğuz, Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
20
20
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ