Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÜNDELİK HAYAT SOSYOLOJİSİ SOSY423 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Olgu Karan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gündelik yaşam bağlamında sosyolojinin temel kavramlarını analiz eder.
2) Günlük yaşam sosyolojisinin yaklaşımlarını tartışır.
3) Günlük yaşama iktidar, yeniden üretim, tüketim, yabancılaşma ve birey kavramları üzerinden eleştirel bir biçimde yaklaşır.
4) Toplumsal değişimlerin gündelik hayat üzerindeki etkisini yorumlar.
5) Çalışma, boş zaman ve gündelik hayat kavramlarını eleştirel olarak değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders tanıdık olana mesafelenerek eleştirel bir bakış açısıyla gündelik hayat sosyolojisini hem teorik hem de ampirik olarak araştırmayı amaçlamaktadır. Birey-toplum, mikro-makro ilişkiselliğini sorgulayarak gündelikliğin kurulmasını inceleyen değişik alan araştırmalarının yanı sıra farklı kuramsal yaklaşımlara odaklanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, temel kavramlar, gündelik hayat sosyolojisinin amaçları ve kapsamı.
2. Hafta Sosyolojik düşünme ve gündelik hayat, temel yaklaşımlar.
3. Hafta Simmel, Neo-marxist akım, Heller ve Habermas,
4. Hafta Fenomenoloji, Etnometodoloji, Schutz, Berger ve Luckmann
5. Hafta Sembolik Etkileşimcilik, Goffman ve Garfinkel
6. Hafta Bourdieu, Foucault, Benjamin, Freud ve Lacan
7. Hafta Lefebvre ve gündelik yaşam
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Benlik, iktidar, birey ve gündelik yaşam
10. Hafta 19. yüzyıl, modernleşme ve değişen gündelik yaşam pratikleri
11. Hafta 20. yüzyıl ve gündelik yaşam
12. Hafta Sanat ve gündelik yaşam
13. Hafta Tüketim kültürü ve gündelik yaşam
14. Hafta Boş zamanlar ve gündelik yaşam
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR*Certeau, M. (1984) The Practice of Everyday Life. Berkeley: University of California Press.
*Bourdieu, P. (1990) The Logic of Practice. (trans) Richard Nice.Stanford:Stanford University Press.
*Bovone. L. (1989) Theories of Everyday Life: A Search for Meaning or a Negation of Meaning? Current Sociology. 37(1).
*Brown, B. (1989) Marks, Freud ve Günlük Hayatın Eleştirisi. (çev) Yavuz Alogan. Istanbul: Ayrıntı.
*Lefebvre, H. (1998) Modern Dünyada Gündelik Hayat. (çev) Işın Gürbüz. Istanbul: Metis.
*Maffesoli, M. (1989) The Sociology of Everyday Life:Epistemological Elements. Current Sociology. 37(1).
*Tacussel, P. (1989) Criticism and Understanding of Everyday Life. Current Sociology. 37
*Şahin, Ö., Balta, E. (2001) Gündelik Yaşamı Dönüştürmek ve Marksist Düşünce. Praxis.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11616
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler4312
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8  X   X   X   X   X
P9         
P10         
P11         
P12