DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Müzeyyen Aytül Kasapoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür kavramının tanımındaki farklılıkları açıklar. 2) Sosyolojide kültürün önemini tartışır. 3) Kültür sosyolojisinde metod konusunu tartışır. 4) Gündelik yaşamda etkili olan kültürel farklılıkları analiz eder. 5) Toplumsal değişmede etkili olan kültür bileşenlerini açıklar. 6) Türkiye?de temel kültürel özellikleri tartışır. 7) Beslenme ve müzik gibi kültür sosyolojisinin alt alanlarını tartışır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür, kültürel çalışmalar ve kültürel sosyoloji arasındaki farkları öğrenirler 2) İlişkisel sosyolojik bakışla kültür sosyolojisi çalışmalarını değerlendirme becerisi kazandıktan sonra, kendileri seçtikleri alanlardan (mekan /komşuluk, gıda/beslenme, müzik, din/mezhep, sosyal ve diğer medya, sağlık, siyaset,etnisite v.b.) bir nicel veya nitel çalışmanın önce önerisini hazırlar daha sonrada ampirik bir saha çalışmasına dayalı olarak rapor ederler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Kültür kavramına giriş | 3. Hafta | Kültür ve İdeoloji | 4. Hafta | Kültür ve Hegemonya | 5. Hafta | Kültürel Çalışmalar ve Ekonomi Politik Eleştirisi | 6. Hafta | Eleştirel teori ve Frankfurt Okulu | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Çokkültürlülüğe eleştirel bir bakış | 9. Hafta | Kültür ve çağdaş kuramlar | 10. Hafta | Kültür ve çağdaş kuramlar (devam) | 11. Hafta | Türkiye'nin kültürel politikaları | 12. Hafta | Kültürel değişim süreçleri | 13. Hafta | Kültürel değişim süreçleri (devam) | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Zijderveld, A. C. (2014). KültürSosyolojisi. İstanbul: AçılımKitap *Yanık, C. (2013). DünyadaveTürkiye'deÇokkültürlülük. İstanbul: Sentez Yayınları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 1 | 2 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1,5 | 21 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 6 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |