DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Münir Cem Kayalıgil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tarih Felsefesi hakkında temel kavramlar hakkında değerlendirmede bulunurlar. 2) Tarih düşüncesinin dayandığı ilkeleri yakından tanırlar. 3) Tarih felsefesi ve sosyoloji alanlarının etkileşimini değerlendirirler. 4) Sosyoloji alanının felsefe temelli teorik gelişimini tarihsel olarak yorumlayabilirler. 5) Felsefe alanındaki bilgisini derinleştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Tarihin ne olduğu ve insanın tarihin içerisindeki konumunu irdeleyen yaklaşımlara bakılır. Pre-klasik ve klasik (Greko-Roman) kültürlerdeki tarih anlayışları ile Hristiyanlık?ın yarattığı dönüşüm işlenir. Daha sonra Vico ve Hegel?in tarih felsefelerine bakılır. Ayrıca tarihin bir bilgi disiplini olarak nasıl işlediği de felsefi sorgulama konusu edilir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tarih Nedir? Tarih düşüncesinin ortaya çıkışı | 2. Hafta | Antik Yunan Çağı'nda Tarih Anlayışı | 3. Hafta | Sümerlerde ve Hintlilerde tarih anlayışı | 4. Hafta | Ortaçağ Dönemi: Augustinus | 5. Hafta | Ortaçağ Dönemi: İbn-i Haldun | 6. Hafta | Rönesans ve Aydınlanma Çağı | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | İlerleme İdeası: Kant ve Herder | 9. Hafta | 19. Yüzyıl Alman İdealizmi: Fichte ve Schelling.. | 10. Hafta | Tarih Felsefesi ve Hegel | 11. Hafta | Tarihsel Materyalizm | 12. Hafta | Pozitivist tarih Kuramı | 13. Hafta | Çağdaş Dönem Tarih Felsefesi-I | 14. Hafta | Çağdaş Dönem Tarih Felsefesi-II |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Collingwood.R.1996. Tarih tasarımı. (Çeviren K. Dinçer) Ankara: Gündoğan yayınları. *Özlem, D. 2012. Tarih Felsefesi. İstanbul: Notos Ayınları. *Bıçak, A. 2004. Tarih Düşüncesi III: Tarih Felsefesinin Oluşumu. İstanbul: Dergah Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 16 | 16 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 3 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |