Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK HALK KÜLTÜRÜ I SOSY411 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Tülay Uğuzman
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türk halkbiliminin alanı, amacı, konusu ve bir bilim olarak ortaya çıkışını açıklar.
2) Türk halk kültürünü etkileyen ve oluşturan sosyal değerler, normlar ve yaptırımlar gibi konular hakkında bilgi sahibi olur
3) Türk halk biliminin sözlü, yazılı, görsel ve işitsel kaynaklarının birbirleriyle olan farklarını kavrar.
4) Türk kültürünü diğer kültürden ayıran özellikleri öğrenir.
5) Türk Halk Kültürünün geçiş dönemlerinde somutlaşan görünümleri değerlendirir.
6) Önemli halkbilimi araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste Türk halk biliminin bir bilim olarak ortaya çıkış ve gelişim süreçleri anlatılmakta, içerdiği konular ele alınmaktadır. Bu sayede, özellikle Türk halk kültürünü etkileyen ve oluşturan sosyal değerler, normlar ve yaptırımlara odaklanarak, sosyoloji ve Türk kültürü arasındaki ilişki incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türk halk biliminin alanı, amacı, konusu, diğer bilim ve sanat dallarıyla ilişkileri
2. Hafta Türk halk biliminin bir bilim olarak ortaya çıkışı,türkiyedeki ve dünyadaki gelişimi
3. Hafta Türk halk biliminin sözlü, yazılı, görsel ve işitsel kaynakları
4. Hafta Türk halk biliminin araştırma, yöntem, teknik ve araçları
5. Hafta Türk halk kültürünü etkileyen ve oluşturan sosyal değerler, normlar ve yaptırımlar (örf, adet, gelenek, görenek, töre, moda, heves vb.)
6. Hafta Türk halk kültürünü etkileyen ve oluşturan sosyal değerler, normlar ve yaptırımlar (yasal, dinsel, ahlaki ve yergisel yaptırımlar)
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Türk halk kültüründe doğum ile ilgili töreler
9. Hafta Türk halk kültüründe evlenme ile ilgili töreler
10. Hafta Türk halk kültüründe çocuk ile ilgili töreler
11. Hafta Türk halk kültüründe ölüm ile ilgili töreler
12. Hafta Türk halk kültürünün sözlü ürünleri ( türk halkbiliminin atasözü, deyim, fıkra, dua, beddua vb. ürünlere yaklaşımı)
13. Hafta Türk halk kültürünün sözlü ürünleri (türk halkbiliminin köy seyirlik oyunlarına, halk müziğine, halk danslarına, halk eğlencelerine vb. bakışı)
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR*Örnek, S. V. (1977) Türk Halkbilimi, Ankara: İş Bankası Yayınları
*Çobanoğlu, Ö. (2002). Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları.
*Tan, N. (1995). Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler, Ankara:
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler12020
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4            X
P5            X
P6  X   X   X   X   X  
P7    X        
P8  X   X   X   X   X   X
P9           
P10           
P11           
P12