DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Çiğdem Sema Sırma
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel Sembolik Mantığı tanır ve önemini kavrar. 2) Niceleme mantığı çerçevesindeki çeşitli konuları öğrenir ve gerekli alıştırmaları çözer. 3) Mantık, dil ve anlam üzerine değerlendirmelerde bulunur. 4) Felsefe alanındaki bilgisini derinleştirir. 5) Akıl yürütmeler hakkında değerlendirme yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( SOSY408) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler öncelikle yüklem mantığını tanır ve önemini kavrarlar. Buna ek olarak ilgili çerçevede çeşitli konuları öğrenir ve gerekli alıştırmaları çözerler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Niceleme. Niceleme mantığının biçimsel dili. Terimler ve nicelenmiş önermeler. | 2. Hafta | Serbest ve bağlı değişkenler. Yerine koyma. | 3. Hafta | Sembolleştirme ve günlük dile çevirme | 4. Hafta | Sembolleştirme ve günlük dile çevirme | 5. Hafta | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi | 6. Hafta | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi | 9. Hafta | Niceleme mantığında doğal türetim yöntemi | 10. Hafta | Birinci derece yapılar. Terimlerin birinci derece yapılarda değerleri. Birinci derece yapılarda doğruluk. Geçerlilik geçersizlik | 11. Hafta | Birinci derece yapılarda doğruluk. Geçerlilik geçersizlik | 12. Hafta | Birinci derece yapılarda doğruluk. Geçerlilik geçersizlik. Model-Karşı model bulma | 13. Hafta | Prenex normal form | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Kutlusoy, Z. (2003) Temel Sembolik Mantık, Ankara: Art Basın Yayın Kültür Hizmetleri *Grunberg, T, (2000) Sembolik Mantık El Kitabı 1. Cilt. Temel Mantık, Ankara: METU Press *Grunberg, T, (2000) Sembolik Mantık El Kitabı 2. Cilt. Özel Mantık Sistemleri,, Ankara: METU Press *Grunberg, T, (2000) Sembolik Mantık El Kitabı 3. Cilt. Sembolik Mantığın Uygulamaları, Ankara: METU Press
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 167 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |