Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Teknolojik gelişmelerin sosyal boyutlarını tartışır. 2) Giriş seviyesinde kodlama becerisi edinir. 3) Araştırma tasarımı ve analiz yeteneklerini geliştirir. 4) Sosyal konularda vaka analizi ve simüle etme yeteneğini kazanır. 5) Hesaplamalı Sosyal Bilimler alanının çalışma konuları hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Teknoloji geliştikçe bilgi toplama, araştırma ya da analiz yapmak çalışmaları hem çeşitlendirdi hem de hızlandırdı. Bu çalışmaların alt yapısında kodlama ve programlama teknolojileri oldukça yoğun kullanılmaya başladı. Sosyal bilim ve kodlama becerilerini birleştirerek, çeşitli alanlarda çok boyutlu çalışmalar yapılıyor. Bu durum, sosyal bilimcilerin araştırma tekniklerinde daha özgür ve daha yaratıcı olmalarına izin vermekte, aynı zamanda da araştırma ve analiz arttırmaktadır. Toplanan veri miktarı sayesinde insanları incelemek çok daha ayrıntılı ve kapsamlı yapmaktadır. Dolayısıyla, sosyal bilimciler toplumları çok daha derinlemesine anlayıp, analiz edebilir. Bu derste öğrenciler hem kodlamaya giriş yaparken farklı sosyal konularda öngörüler yaparak hem toplumsal etki alanlarını genişletecekler hem de geleceğe yönelik politikaların geliştirilmesinde daha etkin olacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
1. Hafta Teknoloji ve toplumsal yaşam- Tarihsel Bakış/ Çalışma gruplarının oluşturulması
2. Hafta
2. Hafta Tasarım Sprinti-Bağlam Haritalandırma
3. Hafta
3. Hafta Tasarım Sprinti-Çözüm Önerisi Geliştirme
4. Hafta
4. Hafta Kodlama-Temel kodlama dilleri ve yaygın kütüphaneler
5. Hafta
5. Hafta Kodlama-Low code / No Code Araçlar ve IFTTT
6. Hafta
6. Hafta Kodlama-Web Scraping ve Veri temizleme
7. Hafta
7. Hafta Kodlama-Veri Analiz Araçları
8. Hafta
8. Hafta Kodlama- Veri Görselleştirme
9. Hafta
9. Hafta Tasarım Sprinti-Prototipleme
10. Hafta
10. Hafta Kompleks Adaptif Sistemler
11. Hafta
11. Hafta Sosyo-teknik Sistemler
12. Hafta
12. Hafta Vaka uygulama: İklim krizi
13. Hafta
13. Hafta Vaka uygulama: Sanal Dünyalar
14. Hafta
14. Hafta Öğrenci Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Marres, N. (2017) Digital Sociology: the reinvention of social research, Cambridge: Polity. Gillespie, T. & K. Foot et al. (2013) Media Technologies: Materiality, Technology, Society, Cambridge: MIT Press Ruppert, E., Law, J., & Savage, M. (2013). Reassembling social science methods: The challenge of digital devices. Theory, culture & society, 30(4), 22-46.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Uygulama/Pratik
1
50
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
28
28
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
1
30
30
Final Sınavı
Ödevler
2
25
50
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ