Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gençliğe sosyolojik bakış açısıyla yaklaşmayı kavrar. 2) Gençlik ile ilgili teorik tartışmaları tanımlar. 3) Gençlik ile ilgili konularda araştırmalar yapabilmeyi kavrar. 4) Gençlerin karşılaştıkları sorunlar hakkında bakış açısı kazanır. 5) Yabancı dilde okumalar yoluyla kültürler arası gençlik araştırmalarını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu derste gençlik dönemi biyolojik bir dönem olmanın yanı sıra kültürel inşa sürecinde ele alınacak ve gençlik ile ilgili kavramsal ve kuramsal tartışmalar aktarılacaktır. Sosyolojik olarak gençlik dönemi; kültür, alt kültür, madde kullanımı, cinsellik ve sağlık, medya ve tüketim, aile, suç ve sapma, işsizlik, kuşaklararası iletişim, siyaset ve toplumsal katılım konuları üzerinden tartışılacaktır. Bu derste, gençlik dönemine sosyolojik bakış açısıyla yaklaşma, konuyla ilgili teorik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olma, gençlik ile ilgili konularda sosyolojik değerlendirmeler ve araştırmalar yapabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Genel Tanıtımı
2. Hafta
Gençlik Tanımı
3. Hafta
Gençlik Teorileri
4. Hafta
Gençlik Medya ve Tüketim
5. Hafta
Gençlik ve Aile
6. Hafta
Gençlik ve kuşaklararası ilişki
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Gençlik Cinsellik ve Sağlık
9. Hafta
Gençlik ve Kültür
10. Hafta
Gençlik ve Alt Kültür
11. Hafta
Gençlik ve Çalışma Yaşamı
12. Hafta
Gençlik Siyaset ve Toplumsal Katılım
13. Hafta
Gençlik ve Teknoloji
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Beşirli, H., Gençlik Sosyolojisi, Siyasal Kitabevi, 2013. Burcu, E., Gençlik Teorilerinin Sınıflandırılmasına İlişkin Bir Çalışma, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, cilt:1, sayı:1-2, ss:105-136, 1998. Burcu, E., Taş L. ve Sırma Ç.S. (2014), İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflamasına (ÇBBS Düzey 1) Bağlı Olarak Türkiye?de Gençlerin Sosyo-Demografik Profili, Gençlik Araştırmaları Dergisi, yıl:2, cilt 2, sayı 3, ss:56-77 Sırma, Ç. S. (2018), Gençlerde Zayıflama Davranışının Aile Yaşam Memnuniyeti Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sırma, Ç. S. (2018), Zayıflığın Sosyo-Kültürel İnşası Bağlamında Gençlerde Zayıf Bedene Sahip Olmanın Anlamı, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 6 (14), ss:149-161 Yentürk, N. vd., Türkiye?de Gençlik çalışması ve Politikaları, İstanbul Bilgi üniversitesi Yayınları, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
7
98
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
3
3
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
15
15
Toplam İş Yükü
174
Toplam İş Yükü / 30
5,8
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ