Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GENÇLİK SOSYOLOJİSİ SOSY332 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gençliğe sosyolojik bakış açısıyla yaklaşmayı kavrar.
2) Gençlik ile ilgili teorik tartışmaları tanımlar.
3) Gençlik ile ilgili konularda araştırmalar yapabilmeyi kavrar.
4) Gençlerin karşılaştıkları sorunlar hakkında bakış açısı kazanır.
5) Yabancı dilde okumalar yoluyla kültürler arası gençlik araştırmalarını kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu derste gençlik dönemi biyolojik bir dönem olmanın yanı sıra kültürel inşa sürecinde ele alınacak ve gençlik ile ilgili kavramsal ve kuramsal tartışmalar aktarılacaktır. Sosyolojik olarak gençlik dönemi; kültür, alt kültür, madde kullanımı, cinsellik ve sağlık, medya ve tüketim, aile, suç ve sapma, işsizlik, kuşaklararası iletişim, siyaset ve toplumsal katılım konuları üzerinden tartışılacaktır. Bu derste, gençlik dönemine sosyolojik bakış açısıyla yaklaşma, konuyla ilgili teorik tartışmalar hakkında bilgi sahibi olma, gençlik ile ilgili konularda sosyolojik değerlendirmeler ve araştırmalar yapabilme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Genel Tanıtımı
2. Hafta Gençlik Tanımı
3. Hafta Gençlik Teorileri
4. Hafta Gençlik Medya ve Tüketim
5. Hafta Gençlik ve Aile
6. Hafta Gençlik ve kuşaklararası ilişki
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Gençlik Cinsellik ve Sağlık
9. Hafta Gençlik ve Kültür
10. Hafta Gençlik ve Alt Kültür
11. Hafta Gençlik ve Çalışma Yaşamı
12. Hafta Gençlik Siyaset ve Toplumsal Katılım
13. Hafta Gençlik ve Teknoloji
14. Hafta Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBeşirli, H., Gençlik Sosyolojisi, Siyasal Kitabevi, 2013.
Burcu, E., Gençlik Teorilerinin Sınıflandırılmasına İlişkin Bir Çalışma, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, cilt:1, sayı:1-2, ss:105-136, 1998.
Burcu, E., Taş L. ve Sırma Ç.S. (2014), İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflamasına (ÇBBS Düzey 1) Bağlı Olarak Türkiye?de Gençlerin Sosyo-Demografik Profili, Gençlik Araştırmaları Dergisi, yıl:2, cilt 2, sayı 3, ss:56-77
Sırma, Ç. S. (2018), Gençlerde Zayıflama Davranışının Aile Yaşam Memnuniyeti Açısından İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi,
Sırma, Ç. S. (2018), Zayıflığın Sosyo-Kültürel İnşası Bağlamında Gençlerde Zayıf Bedene Sahip Olmanın Anlamı, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 6 (14), ss:149-161
Yentürk, N. vd., Türkiye?de Gençlik çalışması ve Politikaları, İstanbul Bilgi üniversitesi Yayınları, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14798
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık133
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler11515
Toplam İş Yükü174
Toplam İş Yükü / 305,8
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X      
P3  X   X      
P4      X    
P5      X    
P6        X  
P7        X  
P8          X
P9          X
P10         
P11         
P12