DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Müzeyyen Aytül Kasapoğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nitel araştırma yaklaşımına uygun araştırma konusu seçer ve araştırma problemi tasarlar. 2) Nitel araştırma yaklaşımı kapsamındaki araştırma tasarımlarının özelliklerini bilir ve farklı tasarımları özelliklerine göre karşılaştırır. 3) Seçtiği araştırma tasarımına uygun veri toplama yöntem ve tekniklerini kullanır. 4) Nitel araştırmalarda örnekleme teknikleri konusuna hakim olur, araştırmanın amacına uygun örnekleme tekniğini seçer ve kullanır. 5) Nitel araştırmacıların karşılaşabilecekleri sorunları öngörür, olası sorunlara araştırma etiğine bağlı kalarak çözüm önerileri üretir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( SOSY325) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Nitel araştırma yöntemleri dersi, eğitim araştırmaları arasında giderek yayınlaşan bir araştırma yöntemi olan nitel araştırma tekniklerin katılımcılara tanıtmayı amaçlamaktadır. Eğitim bilimlerinde nitel araştırma yöntemleri, nitel araştırma dizaynı, nitel araştırmada veri toplama ve veri analiz teknikleri uygulamalı olarak ders kapsamında incelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Nitel Araştırma Nedir? | 2. Hafta | Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri | 3. Hafta | Nitel Araştırma Deseni Oluşturma | 4. Hafta | Nitel Araştırma Süreci | 5. Hafta | Nitel Araştırmada Örneklem | 6. Hafta | Görüşme | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Gözlem | 9. Hafta | Doküman İncelemesi | 10. Hafta | Nitel Veri Analizi- I | 11. Hafta | Nitel Veri Analizi- II | 12. Hafta | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik | 13. Hafta | Araştırma Uygulama-I | 14. Hafta | Araştırma Uygulama-II |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1- Karasar, N. 2006.Bilimsel Araştırma Yöntemi 10. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2- Yıldırım, Ali- Şimşek Hasan.2001. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: İstanbul. 3- Glesne, Corrine. 2011. Nitel Aaraştırmaya Giriş. Anı Yayıncılık: İstanbul |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 156 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |