DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bebeklikten ergenliğe kadar çocukluğu, çocukların gelişiminin ve sosyalleşmesinin doğası hakkında bilgi kazanır. 2) Çocukları pasif katılımcılar olarak varsaymak yerine onları sosyal dünya tarafından hem şekillendirilen hem de sosyal dünyayı şekillendiren aktif katılımcılar olarak varsayan yeni Çocukluk Sosyolojisi perspektifini benimseyen bir bakış açısı kazanır. 3) Klasik ve modern kuramlar çerçevesinde çocukluk olgusunu analiz eder. 4) Çocukluk dönemini sosyolojik olarak yorumlar. 5) Türkiye?deki çocukluk sosyolojisi çalışmalarını değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Çocukluğun tarihsel gelişimini ve farklı kültürlerdeki serüveni verilecektir. Ayrıca çocukluğu, kavramsal ve kuramsal açılardan araştırmalara dayalı bir biçimde sosyolojik olarak tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocukluk nedir? | 2. Hafta | Çocukluğun Yapısı | 3. Hafta | Sosyal Teoriler ve Çocukluk | 4. Hafta | Çocukluk Sosyolojisinde Araştırma Yöntemleri ve Etik | 5. Hafta | Çocukluk Tarihi | 6. Hafta | Sosyal Değişme, Aile ve Çocuklar Çocuk Kültürü | 7. Hafta | Çocuk Kültürü | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Sosyal Problemler ve Sosyal Politika | 10. Hafta | Çocuk Hakları | 11. Hafta | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Risk Altındaki Çocuklar | 12. Hafta | Türkiye?de Çocukların Durumu | 13. Hafta | Türkiye?de Çocukluk Sosyolojisi Çalışmaları | 14. Hafta | Çocukluğun Geleceği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Corsaro, A. W. (2011) The Sociology of Childhood. Third Edition. *Mayal, B. (2013). A History of The Sociology of Childhood. London: Institute of Education Press. *Onur, B. (2007) Çocuk Tarih ve Toplum. Ankara: İmge Kitabevi. * Onur, B. (2009) Türk Modernleşmesinde Çocuk. Ankara: İmge Kitabevi. * Wells, K. (2009) Childhood: In a Global Perspective. UK: Polity Press. * Wyness, M. (2006). Childhood and Society. Second Edition. UK: Palgrave and Macmillan. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 6 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 151 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |