Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUKLUK SOSYOLOJİSİ SOSY322 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bebeklikten ergenliğe kadar çocukluğu, çocukların gelişiminin ve sosyalleşmesinin doğası hakkında bilgi kazanır.
2) Çocukları pasif katılımcılar olarak varsaymak yerine onları sosyal dünya tarafından hem şekillendirilen hem de sosyal dünyayı şekillendiren aktif katılımcılar olarak varsayan yeni Çocukluk Sosyolojisi perspektifini benimseyen bir bakış açısı kazanır.
3) Klasik ve modern kuramlar çerçevesinde çocukluk olgusunu analiz eder.
4) Çocukluk dönemini sosyolojik olarak yorumlar.
5) Türkiye?deki çocukluk sosyolojisi çalışmalarını değerlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÇocukluğun tarihsel gelişimini ve farklı kültürlerdeki serüveni verilecektir. Ayrıca çocukluğu, kavramsal ve kuramsal açılardan araştırmalara dayalı bir biçimde sosyolojik olarak tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocukluk nedir?
2. Hafta Çocukluğun Yapısı
3. Hafta Sosyal Teoriler ve Çocukluk
4. Hafta Çocukluk Sosyolojisinde Araştırma Yöntemleri ve Etik
5. Hafta Çocukluk Tarihi
6. Hafta Sosyal Değişme, Aile ve Çocuklar Çocuk Kültürü
7. Hafta Çocuk Kültürü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sosyal Problemler ve Sosyal Politika
10. Hafta Çocuk Hakları
11. Hafta Yoksulluk, Eşitsizlik ve Risk Altındaki Çocuklar
12. Hafta Türkiye?de Çocukların Durumu
13. Hafta Türkiye?de Çocukluk Sosyolojisi Çalışmaları
14. Hafta Çocukluğun Geleceği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR*Corsaro, A. W. (2011) The Sociology of Childhood. Third Edition.
*Mayal, B. (2013). A History of The Sociology of Childhood. London: Institute of Education Press.
*Onur, B. (2007) Çocuk Tarih ve Toplum. Ankara: İmge Kitabevi.
* Onur, B. (2009) Türk Modernleşmesinde Çocuk. Ankara: İmge Kitabevi.
* Wells, K. (2009) Childhood: In a Global Perspective. UK: Polity Press.
* Wyness, M. (2006). Childhood and Society. Second Edition. UK: Palgrave and Macmillan.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı133
Ödevler2612
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2          X
P3  X   X   X   X  
P4          X
P5          X
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12