Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sivil toplum ve toplumsal hareketler kavramlarını tartışır. 2) Tarihsel süreçte sivil toplum kavramını analiz eder. 3) Sivil toplum kavramına yönelik teorik yaklaşımları tartışır. 4) Toplumsal hareketlerin oluşma nedenleri ve süreçlerini analiz eder. 5) Sivil Toplum ve toplumsal hareketler arasında ilişki kurar ve tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, sosyal hareketleri temel teorik yaklaşımlar kapsamında tartışmakta, toplumsal hareketlerin doğusunu ve gelişimini katılım, mobilizasyon, taktikler, stratejiler, reaktif güçler ve kontrol ekseninde anlamaya çalışmaktadır. Ders kapsamında ?Yeni Sosyal Hareketler?e özel bir başlık konusu olarak odaklanılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sivil Toplumun Günümüzde Yeniden Doğuşu
2. Hafta
Yirminci Yüzyılda Kuramsal Gelişmeler
3. Hafta
Sivil Toplum ve Devlet İlişkileri
4. Hafta
Sosyal Teori ve Sivil Toplum
5. Hafta
Sivil Toplumu Benimsemeyenler
6. Hafta
Sosyal Hareketler ve Sivil Toplum
7. Hafta
Sosyal Değişim ve Sosyal Hareketler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Kolektif Eylemin Sembolik Boyutları
10. Hafta
Kolektif Eylem ve Kimlik
11. Hafta
Bireyler, Ağlar ve Katılım
12. Hafta
Sosyal Hareketler ve Örgütler
13. Hafta
Eylem Biçimleri, Repertuarlar ve Protesto Döngüleri
14. Hafta
Sosyal Hareketler için Siyasi Fırsatlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
*Della Porta, D., 2020, Building Bridges: Social Movements and Civil Society in Times of Crisis, Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 31, 938-948. *Kopecky , P. & C. Mudde, 2010, ?Rethinking Civil Society,? Democratization 20 (3), 1-14. *Chambers,S. & Jeffrey Kopstein, ?Civil Society and the State,? in Oxford Handbook of Political Theory, edited by John *S. Dryzek et al., 363-381. Oxford: Oxford University Press, 2008. *Kivisto, P. & Giuseppe Sciortino, 2021, ?The Road to a Sociological Theory of Civil Society,? in Handbook of Classical Sociological Theory, edited by Seth Abrutyn and Omar Lizardo, 507-525. Springer 2021. *Hasenfeld, y. & Benjamin Gidron,, 2005, ?Understanding multi-purpose hybrid voluntary organizations: The contributions of theories on civil society, social movements and non-profit organizations,? Journal of Civil Society 1(2): 97-112.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
5
5
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
0
0
0
Final Sınavına Hazırlık
1
55
55
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
0
0
0
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ