Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SİVİL TOPLUM VE SOSYAL HAREKETLER SOSY320 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sivil toplum ve toplumsal hareketler kavramlarını tartışır.
2) Tarihsel süreçte sivil toplum kavramını analiz eder.
3) Sivil toplum kavramına yönelik teorik yaklaşımları tartışır.
4) Toplumsal hareketlerin oluşma nedenleri ve süreçlerini analiz eder.
5) Sivil Toplum ve toplumsal hareketler arasında ilişki kurar ve tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers, sosyal hareketleri temel teorik yaklaşımlar kapsamında tartışmakta, toplumsal hareketlerin doğusunu ve gelişimini katılım, mobilizasyon, taktikler, stratejiler, reaktif güçler ve kontrol ekseninde anlamaya çalışmaktadır. Ders kapsamında ?Yeni Sosyal Hareketler?e özel bir başlık konusu olarak odaklanılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sivil Toplumun Günümüzde Yeniden Doğuşu
2. Hafta Yirminci Yüzyılda Kuramsal Gelişmeler
3. Hafta Sivil Toplum ve Devlet İlişkileri
4. Hafta Sosyal Teori ve Sivil Toplum
5. Hafta Sivil Toplumu Benimsemeyenler
6. Hafta Sosyal Hareketler ve Sivil Toplum
7. Hafta Sosyal Değişim ve Sosyal Hareketler
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Kolektif Eylemin Sembolik Boyutları
10. Hafta Kolektif Eylem ve Kimlik
11. Hafta Bireyler, Ağlar ve Katılım
12. Hafta Sosyal Hareketler ve Örgütler
13. Hafta Eylem Biçimleri, Repertuarlar ve Protesto Döngüleri
14. Hafta Sosyal Hareketler için Siyasi Fırsatlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR*Della Porta, D., 2020, Building Bridges: Social Movements and Civil Society in Times of Crisis, Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations, 31, 938-948.
*Kopecky , P. & C. Mudde, 2010, ?Rethinking Civil Society,? Democratization 20 (3), 1-14.
*Chambers,S. & Jeffrey Kopstein, ?Civil Society and the State,? in Oxford Handbook of Political Theory, edited by John *S. Dryzek et al., 363-381. Oxford: Oxford University Press, 2008.
*Kivisto, P. & Giuseppe Sciortino, 2021, ?The Road to a Sociological Theory of Civil Society,? in Handbook of Classical Sociological Theory, edited by Seth Abrutyn and Omar Lizardo, 507-525. Springer 2021.
*Hasenfeld, y. & Benjamin Gidron,, 2005, ?Understanding multi-purpose hybrid voluntary organizations: The contributions of theories on civil society, social movements and non-profit organizations,? Journal of Civil Society 1(2): 97-112.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık155
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi000
Final Sınavına Hazırlık15555
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler000
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X        
P2      X    
P3  X   X     X  
P4    X     X  
P5         
P6      X    
P7          X
P8         
P9         
P10         
P11          X
P12