DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültür, kimlik ve siyaset kavramlarının kullanıldığı tüm literatürleri tanır. 2) Kültür, kimlik ve siyaset kavramlarının kapsadığı yerli ve yabancı araştırmaları analiz eder. 3) Kültür, kimlik ve siyaset kavramlarının oluşum, gelişim ve devamlılık süreçleri üzerine kronolojik tartışmaları anlayabileceği bilgi donanımına sahip olur. 4) Kültür, kimlik ve siyaset kavramlarının dahil olduğu tüm sosyolojik alanlarda çalışmalar yürütebilir, araştırmalar ve analizler yapabileceği yetkinlikler kazanır. 5) Kültür, kimlik ve siyaset kavramlarının gündelik yaşamdaki kullanımlarını yeniden tanımlar, kavramların birbirleriyle ilişkilerini net, objektif ve tutarlı bir şekilde tartışır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Toplumsal kimlik oluşumunda kültür ve siyasetin etkileri tartışılacak ve yeni toplumsal dönüşümlerde kimlik kavramının değişimi incelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kavramsal Çerçeve | 2. Hafta | Sınıf Kimliği/ Kültürel Kimlik | 3. Hafta | Kimlik Siyaseti/ Milliyetçilik | 4. Hafta | Milliyetçilik II | 5. Hafta | İdeoloji ve Kültürel Kimlik-I | 6. Hafta | İdeoloji ve Kültürel Kimlik-II | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Küresel Siyaset ve Kimlik | 9. Hafta | Siyasal Kimliklerin Oluşumu | 10. Hafta | Postmodernizm Kültür ve Kimlik- I | 11. Hafta | Postmodernizm Kültür ve Kimlik-II | 12. Hafta | Ağ Toplumu, Kültür ve Kimlik Oluşumu | 13. Hafta | Sosyal Medya ve Kimlik Siyaseti | 14. Hafta | Türkiye'de Siyaset ve Kimlik Tartışmaları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Castells, Manuel.2006. Enformasyon Çağı. Kimliğin Gücü. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. *Tok, Nafız. 2003. Kültür, Kimlik ve Siyaset. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. *Larrain, Jorge.1995. İdeoloji ve Kültürel Kimlik.(Çev. Neşenur Domaniç).İstanbul: Sarmal Yayınevi. *Gellner, Ernest.1994.Milliyetçiliğe Bakmak.(Çev.Simten Çoşar).Ankara: İletişim Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 5 | 5 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 45 | 45 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |