DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Halise Duygu Özalp
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgi Sosyolojisi alanındaki temel kavramları öğrenirler. 2) Bilim sosyolojisindeki temel düşünce akımları hakkında bilgi sahibi olurlar. 3) Bilgi ve Bilimin tanımları ve toplumdaki fonksiyonları üzerine değerlendirmeyi sağlar. 4) Bilgi, bilim, iktidar ve toplum gibi temel kurumlar arasındaki ilişkiyi kavrarlar 5) Alanla ilgili eleştirel bakış açısına sahip olurlar ve güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı , bilgi ve bilimsel bilginin üretiminde sosyolojik faktörlerin nasıl etkili olduğunu açıklamaktır. Tarihsel süreçteki tartışmalarla beraber güncel yeni düşünce akımlarını da bir araya getirerek günümüz dünyasında bilgi ve bilim kavramlarının toplumsal ilişkilerin şekillenmesinde ne kadar etkin oldukları tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Epistemoloji Nedir? | 2. Hafta | Bilgi ve bilim kavramlarının tarihsel gelişimi | 3. Hafta | Bilgi sosyolojisinin kurulumu | 4. Hafta | Bilimin kurumsallaşma çabaları | 5. Hafta | Paradigma | 6. Hafta | Karl Manheim | 7. Hafta | Pierre Bourdieu | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Modernizm- Post Modernizm | 10. Hafta | İdeoloji Nedir? | 11. Hafta | Teknoloji ve Toplum | 12. Hafta | Kültür Endüstrisi | 13. Hafta | Posthümanizm tartışmaları | 14. Hafta | Sosyal Bilimler nereye gidiyor? |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Kuhn, Thomas. 2008. Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Kırmızı Yayınları. İstanbul. *Burke, Peter.2001. Bilginin Toplumsal Tarihi. Tarih Vakfı Yayınları. İstanbul *Ronan, Colin.2003. Bilim Tarihi. Tübitak Yayınları. Ankara
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 10 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 8 | 10 | 80 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |