Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BAĞIMLILIK SOSYOLOJİSİ SOSY221 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bağımlılık çeşitlerini değerlendirirler.
2) Beden Sosyolojisi tartışmaları çerçevesinde bağımlılığı yorumlarlar.
3) Bağımlılık ve kültür ilişkisini değerlendirirler.
4) Bağımlılık ve teknoloji ilişkisini değerlendirirler.
5) Sosyolojik araştırma yöntem ve tekniklerini alana yönelik araştırmalarda kullanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste bağımlılık kavramı sosyo-kültürel bağlamı içerisinde tartışılacaktır. Ayrıca dört ana başlık üzerinden tartışma yapılacaktır: kullanıcı, toplum/ kültür ve mücadele unsurları (politika ve kurumlar). Bu derste öğrencileri konu bağlamında farkındalıklarını artırmak ve araştırma yapmaları sağlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bağımlılık kavramı
2. Hafta Bağımlılık kavramları
3. Hafta Bağımlılık üzerine toplumsal farkındalık
4. Hafta Bağımlılık türleri
5. Hafta Teknoloji toplum
6. Hafta Teknoloji bağımlılığı
7. Hafta Internet ve dijital oyun bağımlılığı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Bağımlılık ve çocuk/ gençlik dönemleri
10. Hafta Dünyada bağımlılık görüntüleri
11. Hafta Siber zorbalık
12. Hafta Bağımlılığı önleme stratejileri
13. Hafta Neler yapılmalı? Politika ve kurumlar
14. Hafta Araştırma konuları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1-Young, Kimberly S., and Cristiano Nabuco de Abreu, eds.2010. Internet Addiction: A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment. 1st ed. Wiley: New York.
2-Hart, D. A. D., & Frejd, D. S. H. (2013). The Digital Invasion: How Technology Is Shaping You and Your Relationships. Baker Books: USA.
3- Griffiths, M. D. (1996). Behavioural addiction: An issue for everybody? Journal of Workplace Learning: Employee Counselling Today, 8, 19?25.
4- Nielsen. (2015). Global generational lifestyles: How we live, eat, play, work, and save for our futures.
5- Faupel, C., A. Horowitz & G. Weaver. 2004. The Sociology of American Drug Use. Boston: McGraw-Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi155
Final Sınavına Hazırlık15050
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler000
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2    X      
P3  X   X   X   X  
P4  X   X      
P5          X
P6    X   X   X   X
P7    X      
P8         
P9         
P10         
P11         
P12