Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Sosyoloji Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TÜRK SOSYOLOJİ TARİHİ SOSY202 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Mustafa Gündüz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Türkiye?de sosyoloji biliminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Sosyolojinin Türkiye?de kurucu düşünürleri, teorileri ve temel çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur.
3) Sosyolojik yaklaşımları Türkiye?deki sosyal, politik, kültürel ve tarihsel koşulları içerisinde diğer ülkelerle karşılaştırır.
4) Sosyoloji teorileri ve sosyal konular arasında ilişki kurar.
5) Türk sosyolojinin gelişimini, fikir akımlarını ve Batılılaşma dinamiklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, Türk sosyolojisinin tarihi gelişimini, II. Meşrutiyet dönemi fikir akımlarını ayrıntılı olarak açıklayabilecek ve değerlendirebilecek; bazı Türk sosyologlarının görüşlerinin Türk sosyo- kültürel hayatının dinamikleri ve Batıdan gelen tesirlerle nasıl şekillendiğini, onların görüşlerinin Türk sosyo- kültür yapısı ve fikir hayatını nasıl etkilediğini ve Türk sosyoloji tarihi içindeki yerlerini açıklamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Cumhuriyet öncesi dönemde Türk sosyolojisi
2. Hafta 20. yüzyıl Türk sosyolojisindeki hareketler: Türk sosyolojisinin gelişme dönemi
3. Hafta Ziya Gökalp
4. Hafta Ziya Gökalp
5. Hafta Prens Sabahattin
6. Hafta Prens Sabahattin
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Hilmi Ziya Ülken, Cemil Meriç
9. Hafta Mehmet İzzet
10. Hafta Mümtaz Turhan, Cavit Orhan Tütengil, İbrahim Yasa
11. Hafta Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu, İsmail Hakkı Baltacıoğlu
12. Hafta Orhan Türkdoğan, Erol Güngör
13. Hafta Baykan Sezer, Nilüfer Göle
14. Hafta Mübeccel Belik Kıray, Niyazi Berkes
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR*Özcan, U. ve Eğribel, E. (2010). Türk Sosyologları ve Eserleri I: Temel Tartışmalar. İstanbul: K İstanbul Kitabevi
*Özcan, U. ve Eğribel, E. (2010). Türk Sosyologları ve Eserleri II: Temel Tartışmalar. İstanbul: K İstanbul Kitabevi
*Ülken H.Z, (2011) Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Ülken Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav144
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar000
Final Sınavı166
Ödevler000
Toplam İş Yükü133
Toplam İş Yükü / 304,43
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X   X   X    
P4         
P5         
P6          X
P7         
P8        X  
P9         
P10         
P11         
P12