DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Onur Bilginer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Demokrasinin ve insan haklarının önemi ve tarihsel gelişimini açıklar. 2) Demokrasi ve insan haklarının yayılmasını sağlayan koşullar ve bunun karşısındaki engellerle ilgili tartışmaları değerlendirir. 3) Temel metinleri okumayı/karşılaştırmayı, yazarların yazım stillerini ve argümanlarını stratejik olarak nasıl inşa ettiklerini inceler. 4) Demokrasi ve insan haklarını ilgilendiren anahtar kavramların arasındaki ilişkileri analiz eder. 5) Demokrasi ve insan hakları konusunda eleştirel/sorgulayıcı bir bakış açısının farkına varır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders demokrasi ve insan hakları üzerine yazılan bazı temel metinlerin karşılaştırmalı bir okumasını yapar. Demokrasi ve insan haklarına dair birbirine rakip yaklaşımları ve günümüzdeki tartışmalarda sıklıkla kullanılan anahtar kavramları inceler. İnsan haklarının tarihsel gelişimini ve demokrasiyle olan ilişkisini sorgular. Ayrıca, insan hakları ve demokrasi meselesini dezavantajlı gruplar açısından ele alır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Demokrasinin Temel İlkeleri | 2. Hafta | Demokrasi ve İnsan Hakları Konularına İlişkin Temel Kavramların İşlenmesi | 3. Hafta | Demokrasi ve İnsan Hakları Konularına İlişkin Temel Kavramların İşlenmesi | 4. Hafta | Demokrasi ve İnsan Hakları Konularının Tarihsel Gelişim Süreci | 5. Hafta | Demokrasi ve İnsan Hakları Konularının Tarihsel Gelişim Süreci | 6. Hafta | Öğrenci Sunumları | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Demokrasi ve İnsan Haklarına dair Temel Kuramlar | 9. Hafta | Temel İnsan Hakları Sözleşmelerinin İncelenmesi | 10. Hafta | Sosyal Devlet ve İnsan Hakları | 11. Hafta | Hukuk Devleti ve İnsan Hakları | 12. Hafta | İnsan Haklarını Koruma Mekanizmaları | 13. Hafta | Temsili Demokrasinin Sorunları | 14. Hafta | Öğrenci Sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Dağı, İ. D. ve Polat, N. (2004). Herkes İçin Demokrasi ve İnsan Hakları. İstanbul: Liberte Yayınları. *Rousseau J.J. (1998) Political Writings, (Ed.A.Rıtter) A Norton Critical Edition, USA 1988 *Habermas J, (1999) Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, (Çev.Tanıl Bora) İstanbul: İletişim Yayınları, *Hyppolite J, (2010) Marx ve Hegel Üzerine Çalışmalar, Ankara: Doğu-Batı
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 0 | 0 | 0 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 50 | 50 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |