DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Münir Cem Kayalıgil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mantıksal (formel) akıl yürütme biçimlerini uygular. 2) Farklı seviye ve çeşitteki entelektüel tartışmaların temellerini oluşturan kavramların tarih içerisinde nasıl sorgulandığını açıklar. 3) Polemikçi tartışma ile sağlıklı, verimli tartışmayı birbirinden ayırt eder. 4) Felsefi soyutlamayı pratik ve toplumsal hayata etkin bir biçimde uyarlar. 5) Toplumsal yapıları, etkin ve kritik okuma-dinleme becerileri yoluyla çözümleyebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Felsefi Metinler (SOSY308), Türkiye'de Felsefenin Gelişimi (SOSY431), Tarih Felsefesi (SOSY418) |
DERS TANIMI | Felsefe etkinliğini tarihsel değil, konu ve sorun odaklı bir yaklaşımla tanıtmaya dayanır. Felsefenin temel konu başlıklarındaki argümanlar ve bunlara karşı argümanlar tanıtılır. İşlenen başlıklar: Din felsefesi, etik ve meta-etik, hayvan etiği, siyaset felsefesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Felsefenin Temel Kavramları | 2. Hafta | Felsefenin diğer bilimlerle ilişkisi | 3. Hafta | Mantık ve düşünme ilkeleri | 4. Hafta | Felsefenin temel disiplinleri | 5. Hafta | Ontoloji/Metafizik | 6. Hafta | Epistemoloji | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Etik/Ahlak | 9. Hafta | Etik | 10. Hafta | Estetik | 11. Hafta | Din felsefesi | 12. Hafta | Siyaset Felsefesi | 13. Hafta | Eleştirel düşünce | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | *Elibol, S. (1993). Felsefeye Giriş, Ankara: SEK Yayınları *Gökberk M.(1994) Felsefeye Giriş, Ankara: Remzi Yayınları *Gadamer H.G. (2008) Hakikat ve Yöntem, (Çev.H. Arslan)İstanbul: Paradigma, *West D. (1998) Kıta Avrupası Felsefesine Giriş,(Çev. Ahmet Cevizci) İstanbul, Paradigma *Hear A. (2001) GermanPhilosophy since Kant, UK, CambrdigePress |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 119 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |