Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumsal olguları farklı sosyolojik yaklaşımlar ile analiz eder. 2) Klasik sosyoloji sistemlerini tartışır. 3) Sosyolojinin farklı ekollerini yorumlar. 4) Sosyolojik düşüncenin tarihsel gelişimini belli başlı temsilcileri üzerinden analiz eder. 5) Sosyolojinin başlıca temsilcilerinin düşünceleri ile Türk sosyologlarının düşünceleri arasındaki ilişkiyi çözümler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SOSY101)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Genel Sosyolojinin devamında Sosyoloji düşüncesinin gelişmindeki önemli olayları ve düşünsel anlamdaki gelişimleri inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyolojik Düşüncenin Tarihsel Gelişimi Hakkında Genel Bilgi
2. Hafta
Klasik Sosyoloji Sistemleri: Fransız Pozitivist Ekolü (Saint Simon, AugusteComte, HerbertSpencer)
3. Hafta
Alman İdealist Ekolü (Hegel, Stein, Karl Marx, Riehl)
4. Hafta
Alman İdealist Ekolü (Hegel, Stein, Karl Marx, Riehl)
5. Hafta
1860- 1900 Yılları Arasındaki Sosyoloji Sistemleri: Biyolojik Akım (Lilienfeld, Schaffle)
6. Hafta
Deneysel Sosyoloji (Le Play ve Ekolü)
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
1900 yılında Sosyolojinin Yeniden Sistemleştirilmesi (Durkheim, Pareto,Weber, Tonnies)
9. Hafta
1900 yılında Sosyolojinin Yeniden Sistemleştirilmesi (Durkheim, Pareto,Weber, Tonnies)
10. Hafta
1900'den sonraki Sosyoloji Sistemleri: Formel(Sistematik) Sosyoloji(Simmel, Wiese), Psikolojik Akım (Tarde, Le Bon, Vierkandt), Üniversalist Akım (Spann, Gumplowicz,Oppenheimer)
11. Hafta
Türk Sosyoloji Düşüncesi
12. Hafta
Öğrenci Sunumları
13. Hafta
Öğrenci Sunumları
14. Hafta
Derse Yönelik Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
*Giddens, A. (2000)Sosyoloji. Ankara: Ayra Yayınevi *Aron A.,Sosyolojik Düşüncenin Evreleri,(2010) (Çev.Korkmaz alemdar) İstanbul: Kırmızı Yay. *Fichter, J. (1996) Sosyoloji Nedir? (Çev. Nilgün Çelebi) Ankara: Attila Kitabevi *Doğan, İ. (2008) Sosyoloji-Kavramlar ve Sorunlar Ankara: Pegem Akademi Yayınları *Weber M. (1998) Sosyoloji Yazıları (Çev.Taha Parla). İstanbul: İletişim Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
0
0
0
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ