Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEKAN FELSEFESİ VE MÜZE MUZ536 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler mekan kavramının felsefi kökenini öğrenirler ve alanda var olan kuramsal tartışmalara bu açıdan yaklaşacak düşünce geliştirirler.
2) Mekan ve mekan dönüşümlerinin müze ve müzeciliğe etkisi.
3) Sanal müzecilikte mekan dönüşümü ve uygulamalarının temel kavramları öğrenilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste mekan kavramı Fizik, sosyal ve kültürel değişimiyle bağlantılı olarak ele alınır. Mekan kavramında var olan değişim, mekan felsefesinde var olan değişimler ve dönüşümler müze bağlamında ele alınır. Mekan kavramının felsefi analizi ve değişimi müze ve müzecilik özelinde felsefi olarak ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mekan kavramına giriş.
2. Hafta Mekanın fizik -sosyal değişimi
3. Hafta Heidedder, zaman ve mekan felsefesi
4. Hafta Lefebre-mekansallık ? mekanın Poetikası
5. Hafta Zaman ve mekan döngüsü, Kültürel-Teknolojik değişim ve algı.
6. Hafta Klasik ve modern müze kavramı ve müze ve mekan ilişkisi
7. Hafta Öğrenci sunumları giriş.
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Sunum: Müze ve mekan
10. Hafta Sunum: Müze ve mekan
11. Hafta Müze ve sanal müze ve mekan ilişkisine giriş.
12. Hafta Genel değerlendirme - araştırma projelerinin değerlendirmesi.
13. Hafta Örnek konu üzerinden araştırma-inceleme ve değerlendirme.
14. Hafta Genel değerlendirme ve sonuç.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991
Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostran Reinhold, New York, 1996
Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986
Bozkurt N., Estetik Kuramlar, Ara Yay. İstanbul 1992
Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul
Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London,1971
Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture,New York, 1980
Lunn E., Marxism and Modernism, University of California Press, London, 1982,
Zevi, B., Architecture as Space, Horizon Press, New York, 1957.
Zolberg L.Vera, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1990, İstanbul
Rasmussen, S. E.; Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22550
Sunum (Hazırlık dahil)13030
Konu Araştırma 41560
Makale İnceleme21020
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9    X   X