Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenciler mekan kavramının felsefi kökenini öğrenirler ve alanda var olan kuramsal tartışmalara bu açıdan yaklaşacak düşünce geliştirirler. 2) Mekan ve mekan dönüşümlerinin müze ve müzeciliğe etkisi. 3) Sanal müzecilikte mekan dönüşümü ve uygulamalarının temel kavramları öğrenilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste mekan kavramı Fizik, sosyal ve kültürel değişimiyle bağlantılı olarak ele alınır. Mekan kavramında var olan değişim, mekan felsefesinde var olan değişimler ve dönüşümler müze bağlamında ele alınır. Mekan kavramının felsefi analizi ve değişimi müze ve müzecilik özelinde felsefi olarak ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Mekan kavramına giriş.
2. Hafta
Mekanın fizik -sosyal değişimi
3. Hafta
Heidedder, zaman ve mekan felsefesi
4. Hafta
Lefebre-mekansallık ? mekanın Poetikası
5. Hafta
Zaman ve mekan döngüsü, Kültürel-Teknolojik değişim ve algı.
6. Hafta
Klasik ve modern müze kavramı ve müze ve mekan ilişkisi
7. Hafta
Öğrenci sunumları giriş.
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Sunum: Müze ve mekan
10. Hafta
Sunum: Müze ve mekan
11. Hafta
Müze ve sanal müze ve mekan ilişkisine giriş.
12. Hafta
Genel değerlendirme - araştırma projelerinin değerlendirmesi.
13. Hafta
Örnek konu üzerinden araştırma-inceleme ve değerlendirme.
14. Hafta
Genel değerlendirme ve sonuç.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991 Ching, F. D. K.; Architecture: Form-Space and Order, Van Nostran Reinhold, New York, 1996 Arnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986 Bozkurt N., Estetik Kuramlar, Ara Yay. İstanbul 1992 Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007 Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996. Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London,1971 Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture,New York, 1980 Lunn E., Marxism and Modernism, University of California Press, London, 1982, Zevi, B., Architecture as Space, Horizon Press, New York, 1957. Zolberg L.Vera, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1990, İstanbul Rasmussen, S. E.; Yaşanan Mimari, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1994.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
12
12
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
25
50
Sunum (Hazırlık dahil)
1
30
30
Konu Araştırma
4
15
60
Makale İnceleme
2
10
20
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ