Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZE TASARIMI VE ANLATIM DİLİ MUZ525 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenci müzenin iletişim dilini koleksiyonuna göre şekillendirmeyi teknik donanımlarla öğrenir ve uygular.
2) Müzenin etkin ulaşım, sürdürülebilirlik ve müzenin erişebilirliği konusunda bilgi ve donanıma sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste öğrencilere müzenin ziyaretçi ile buluşmasında öne çıkan web sayfası, kurum kimliği çalışmaları ve doğru tipografiyle yansıtılan iletişim dili anlatılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müze dili ve erişilebilirliğine giriş, 19.yy müzeciliği
2. Hafta İmparatorluk müzelerinde iletişim (Louvre, BM,Vienna Tarih müzesi vb)
3. Hafta Özel girişimcilikle gelişen müzeler Batı?dan örnekler ve seçilmiş iletişim dili
4. Hafta Türkiye?de müzecilik ve iletişim dili I
5. Hafta Türkiye?de müzecilik ve iletişim dili II
6. Hafta Seçilen bir müzeden iletilim dili tasarım eleştirisi
7. Hafta Proje Sunumları
8. Hafta İletişim dilinde eksiklerin saptanması
9. Hafta İletişim-medya-kamu ilişkisi
10. Hafta Yeni medya ve müze
11. Hafta Yapay zeka ve müze
12. Hafta Yeni medya ve müze bağlamında seçilen müzelerden örnekleme sunumları
13. Hafta FINAL
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJohn Berger, Görme Biçimleri, Ways of seeing ( çev. Yurdanur Salman) İstanbul: Metis Yay.(1988).
John Berger, Görme Duyusu, Sense of Sight (çev.Osman Akınhay)İstanbul: Agora Kitaplığı (2008).
M.Dıvrak, Müzecilikte İletişim ve Atmosfer, İstanbul:İkinci Adam Yayınları (2020).
M.Merleau Ponty Göz ve Tin, (çev. A.Soysal)İstanbuL. Metis Yayıncılık (1996).
M.Merleau Ponty Algının Önceliği Metis Yayıncılık.
Derya Yücel, Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze, İstanbul:Kültür Üniversitesi (2012).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5  X   X
P6  X   X
P7  X   X
P8  X   X
P9    X