Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Konservasyon ve restorasyon terminolojisi ve etikleri öğrenilecek. 2) Demir ve alaşımları, bakır ve alaşımları, gümüş ve altın objeler ve kurşun - kalay objelerin konservasyonu öğrenilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Konservasyon ve restorasyon terminolojisi ve etiğinin verilmesinin yanında, demir ve alaşımları, bakır ve alaşımları, gümüş ve altın objeler ve kurşun - kalay objelerin konservasyonunun anlatılacağı derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanıtım
2. Hafta
Konservasyon ve restorasyon terminolojisi ve etikleri
3. Hafta
Demir ve alaşımlarının konservasyonu
4. Hafta
Demir ve alaşımlarının konservasyonu
5. Hafta
Demir ve alaşımlarının konservasyonu
6. Hafta
Bakır ve alaşımlarının konservasyonu
7. Hafta
Bakır ve alaşımlarının konservasyonu
8. Hafta
Ara Sınavı
9. Hafta
Bakır ve alaşımlarının konservasyonu
10. Hafta
Gümüş ve Altın objelerin konservasyonu
11. Hafta
Gümüş ve Altın objelerin konservasyonu
12. Hafta
Kurşun ve kalay objelerin konservasyonu
13. Hafta
Kurşun ve kalay objelerin konservasyonu
14. Hafta
Kurşun ve kalay objelerin konservasyonu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Scott, Copper and Bronzing in Art, 2003 Cronyn, J.M., The elements of Archaeological Conservation, NY 1990
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ