Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
METAL ESERLER KONSERVASYON VE RESTORASYONU MUZ521 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Konservasyon ve restorasyon terminolojisi ve etikleri öğrenilecek.
2) Demir ve alaşımları, bakır ve alaşımları, gümüş ve altın objeler ve kurşun - kalay objelerin konservasyonu öğrenilecek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKonservasyon ve restorasyon terminolojisi ve etiğinin verilmesinin yanında, demir ve alaşımları, bakır ve alaşımları, gümüş ve altın objeler ve kurşun - kalay objelerin konservasyonunun anlatılacağı derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanıtım
2. Hafta Konservasyon ve restorasyon terminolojisi ve etikleri
3. Hafta Demir ve alaşımlarının konservasyonu
4. Hafta Demir ve alaşımlarının konservasyonu
5. Hafta Demir ve alaşımlarının konservasyonu
6. Hafta Bakır ve alaşımlarının konservasyonu
7. Hafta Bakır ve alaşımlarının konservasyonu
8. Hafta Ara Sınavı
9. Hafta Bakır ve alaşımlarının konservasyonu
10. Hafta Gümüş ve Altın objelerin konservasyonu
11. Hafta Gümüş ve Altın objelerin konservasyonu
12. Hafta Kurşun ve kalay objelerin konservasyonu
13. Hafta Kurşun ve kalay objelerin konservasyonu
14. Hafta Kurşun ve kalay objelerin konservasyonu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARScott, Copper and Bronzing in Art, 2003
Cronyn, J.M., The elements of Archaeological Conservation, NY 1990
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3  X   X
P4  X  
P5    X
P6  X  
P7  X  
P8    X
P9  X