Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ülkemizde farklı bölgelerdeki geleneksel Türk evlerinin gelişmesi ve çeşitlenmesindeki coğrafi ve kültürel etkenler ile iç mekan organizasyonlarının ayrıştırılması 2) Farklı yaşama biçimlerinin irdelenmesi. 3) Türk evlerinin mimari özelliklerinden çağdaş müzeye dönüştürülme uygunluğunu belirleme yeteneği
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ülkemizde farklı bölgelerdeki geleneksel Türk evlerinin gelişmesi ve çeşitlenmesindeki coğrafi ve kültürel etkenler ile iç mekan organizasyonlarının ayrıştırılması.Farklı yaşama biçimlerinin irdelenmesi.Türk evlerinin mimari özelliklerinden çağdaş müzeye dönüştürülme uygunluğunu belirleme yeteneği
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanıtım
2. Hafta
Geleneksel Türk Evi Nedir?Ne zaman ortaya çıkar
3. Hafta
Türk Evinin Tarihi ve Oluşumu
4. Hafta
Coğrafi bölgeler ve ev tipleri
5. Hafta
Coğrafi Bölgeler ve Ev tipleri
6. Hafta
Coğrafi Bölgeler ve Ev Tipleri
7. Hafta
Coğrafi Bölgeler ve Ev Tipleri
8. Hafta
Ara Sınavı
9. Hafta
Seçilen yapıya dair yeni işlev tanımlanması
10. Hafta
Seçilen yapıya dair yeni işlev tanımlanması
11. Hafta
Sunum
12. Hafta
Sunum
13. Hafta
Sunum
14. Hafta
SINAV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arel, Ayda, Osmanlı Konut Geleneğinde Tarihsel Sorunlar,İzmir, 1982 Eldem Sedat Hakkı,Türk Evi Plan Tipleri,İstanbul 1968, Kuban Doğan ,Türk Hayatlı Evi, İstanbul,1995 Küçükerman ,Önder,Anadolu'daki geleneksel Türk evinde mekan organizasyonu açısından odalar, İstanbul,2006
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ