DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel belgelemenin müzecilik alanında önemi ve bilgi-belge yönetimi ve metodolojisi konusunda uzmanlaşma
2) Müzecilik çalışmalarında, güzel sanatlar piyasasına yönelik analiz ve değerlendirme yapabilmek.
3) Eserle ilişki kurmak için doğru görme yetisi geliştirme
4) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
5) Çağdaş müze ziyaretleri ile fotoğraf imge çözümlemeleri yapmak
6) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Derste müzedeki eserlerin (arkeolojik, etnografik, görsel işitsel, çağdaş sanat işleri vb.) dokümantasyonunda kullanılan envanterleme sitemleri anlatılır. Belgeleme yöntemleri ve kriterleri irdelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş İç Mekan Görsel belgeleme nedir? İçerik bilgisi ile giriş dersi.
| 2. Hafta | Sanat eseri ve belgeleme.
| 3. Hafta | Müze, sanat galerisinde görsel belgeleme kriterleri
| 4. Hafta | Verimli müze ziyareti ve müzede envanterleme çalışması görme.
| 5. Hafta | Çağdaş müzelerde künye bilgileri depolama, arşiv
| 6. Hafta | Müzelerde eser kimliği tasarım.
| 7. Hafta | Eser künyesi okuma, eserle ilgili gereken araştırmaları yapma yöntemleri
| 8. Hafta | Müze ziyareti
| 9. Hafta | ARA SINAV
| 10. Hafta | Görsel belgeleme örnek çalışma araştırma konularının seçimi
| 11. Hafta | Araştırma çıktıları sunum ve tartışma
| 12. Hafta | Araştırma ödevi teslimi
| 13. Hafta | Final sunumları
| 14. Hafta | Final sunumları
| 15. Hafta |
| 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | John Berger, Görme Biçimleri, Ways of seeing ( çev. Yurdanur Salman) İstanbul: Metis Yay.(1988). John Berger, Görme Duyusu, Sense of Sight (çev.Osman Akınhay)İstanbul: Agora Kitaplığı (2008).
M.Merleau Ponty Göz ve Tin, (çev. A.Soysal)İstanbuL. Metis Yayıncılık (1996) M.Merleau Ponty Algının Önceliği Metis Yayıncılık
Catherine Weir, Interpreting Visual Art : A Survey of Cognitive Research About Pictures, New York:Tyler &Francis (2017).
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım in classroom, discussion,question,answer,problem solving |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Devam | 1 | 10 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 9 | 9 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 6 | 10 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 14 | 3 | 42 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 3 | 3 | Saha/Alan Araştırması | 1 | 28 | 28 | Rapor yazma | 2 | 6 | 12 | Vaka Çalışması Sunumu | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |