Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL BELGELEME VE UYGULAMA MUZ504 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel belgelemenin müzecilik alanında önemi ve bilgi-belge yönetimi ve metodolojisi konusunda uzmanlaşma
2) Müzecilik çalışmalarında, güzel sanatlar piyasasına yönelik analiz ve değerlendirme yapabilmek.
3) Eserle ilişki kurmak için doğru görme yetisi geliştirme
4) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
5) Çağdaş müze ziyaretleri ile fotoğraf imge çözümlemeleri yapmak
6) Disiplinlerarası ortak çalışabilme bilinci ve becerisi sağlamak.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDerste müzedeki eserlerin (arkeolojik, etnografik, görsel işitsel, çağdaş sanat işleri vb.) dokümantasyonunda kullanılan envanterleme sitemleri anlatılır. Belgeleme yöntemleri ve kriterleri irdelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş İç Mekan Görsel belgeleme nedir? İçerik bilgisi ile giriş dersi.
2. Hafta Sanat eseri ve belgeleme.
3. Hafta Müze, sanat galerisinde görsel belgeleme kriterleri
4. Hafta Verimli müze ziyareti ve müzede envanterleme çalışması görme.
5. Hafta Çağdaş müzelerde künye bilgileri depolama, arşiv
6. Hafta Müzelerde eser kimliği tasarım.
7. Hafta Eser künyesi okuma, eserle ilgili gereken araştırmaları yapma yöntemleri
8. Hafta Müze ziyareti
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta Görsel belgeleme örnek çalışma araştırma konularının seçimi
11. Hafta Araştırma çıktıları sunum ve tartışma
12. Hafta Araştırma ödevi teslimi
13. Hafta Final sunumları
14. Hafta Final sunumları
15. Hafta
16. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJohn Berger, Görme Biçimleri, Ways of seeing ( çev. Yurdanur Salman) İstanbul: Metis Yay.(1988).
John Berger, Görme Duyusu, Sense of Sight (çev.Osman Akınhay)İstanbul: Agora Kitaplığı (2008).
M.Merleau Ponty Göz ve Tin, (çev. A.Soysal)İstanbuL. Metis Yayıncılık (1996)
M.Merleau Ponty Algının Önceliği Metis Yayıncılık
Catherine Weir, Interpreting Visual Art : A Survey of Cognitive Research About Pictures, New York:Tyler &Francis (2017).

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım in classroom, discussion,question,answer,problem solving
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam110
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav2612
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık199
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık61060
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler14342
Sunum (Hazırlık dahil)133
Saha/Alan Araştırması12828
Rapor yazma2612
Vaka Çalışması Sunumu21020
Toplam İş Yükü301
Toplam İş Yükü / 3010,03
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X        
P2  X   X        
P3    X        
P4    X        
P5           
P6  X   X        
P7  X   X        
P8  X   X        
P9