DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 5 |
YARIYIL | Dokuzuncu Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Bilgen Başgut
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farmasötik bakımın temellerini, farmasötik bakım uygulayıcısı olarak sorumluluklarını öğrenir. 2) Farmasötik bakım planı oluşturma becerisini kazanır. 3) Özel hasta gruplarında farmasötik bakım planı yaparken dikkat edilmesi gereken ayrıntıları bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Farmasötik bakım sürecinde eczacının sorumlulukları, hasta bakım süreci ve aşamaları, ilaçla ilgili problemler ve bunların önlenmesinde eczacının rolü, uyunç kavramı, farmasötik bakım planı oluşturulması konularında bilgi vermek. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Farmasötik Bakıma Giriş | 2. Hafta | Hasta Bakım Süreci: Değerlendirme | 3. Hafta | İlaçla İlgili Problemler | 4. Hafta | İlaç Etkileşimleri | 5. Hafta | İlaç Güvenliliği | 6. Hafta | Uyunç | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Dökümantasyon ve İzlem | 9. Hafta | Farmasötik Bakım Planı oluşturulması: Simüle hasta pratiği-I | 10. Hafta | Farmasötik Bakım Planı oluşturulması: Simüle hasta pratiği-II | 11. Hafta | Özel hasta gruplarında farmasötik bakım planı: Geriyatrik hastalar | 12. Hafta | Özel hasta gruplarında farmasötik bakım planı: Pediyatrik hastalar | 13. Hafta | Özel hasta gruplarında farmasötik bakım planı: Gebelik ve laktasyon | 14. Hafta | Tartışma | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Terry L. Schwinghammer, Julia M. Koehler. Pharmacotherapy Casebook: A Patient-Focused Approach, 7e. New York: Mcgraw- Hill, 2008 2. Kietze Karen J. Clinical Skills for Pharmacists: A Patient Focused Approach. 2nd Edition. St. Louis, Missouri: Mosby Inc, 2004. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 63 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |