Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sürdürülebilirlik ve yaratıcılık yaklaşımlarını ve uygulamalarını öğrenir. 2) Öğrendiklerini film tasarımı alanıyla ilişkilendirebilir. 3) Yaratıcılığın ve yaratıcı çalışmanın ulusal, uluslararası, sosyal ve kültürlerarası boyutlarını tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, yaratıcılık, yaratıcı endüstriler ve sürdürülebilirlik arasındaki bağlantıları etkili bir şekilde keşfetmeye odaklanır. Bu süreçte, yaratıcılığa dair felsefi, sosyolojik ve psikolojik teorilerin temellerini, yaratıcı endüstriler uygulama örneklerini içermektedir. Ders akışı boyunca, yaratıcı endüstrilerin önemli bi rparçası olan film endüstrisinden sürdürülebilirlikle ilgili çeşitli uygulama örneklerinin tanımlanması, analiz edilmesi ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirilmesi yoluyla, katılımcıların yaratıcı becerilerini geliştirmesi ve yaratıcılığı sürdürülebilirlikle birleştirme stratejilerini anlaması sağlanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders İçeriğinin Sunumu
2. Hafta
Sürdürülebilirlik
3. Hafta
Sürdürülebilirlik
4. Hafta
Yaratıcılık ve Sürdürülebilirlik
5. Hafta
Sürdürülebilirlikte Yaratıcı Endüstrilerin Rolü
6. Hafta
Sürdürülebilirlikte Yaratıcı Endüstrilerin Rolü
7. Hafta
Film Endüstrisinde Sürdürülebilirlik
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sürdürülebilirlik için Yaratıcılık Projeleri
10. Hafta
Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
11. Hafta
Fikirlerin Seçilmesi ve Dışsallaştırılması
12. Hafta
Proje Fikri Geliştirme
13. Hafta
Proje Fikri Geliştirme
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Abisel, N. (2017). Popüler Sinema ve Film Türleri. Arslan, S. ve Özçöllü, R. (2022). Türkiye?de Sinemanın Tarihi: Başlangıcından Günümüze. Badley, L., Palmer, R. B., Schneider, S. J. ve Yılmaz, S. (2016). Dünya Sinemasında Akımlar. Barsam, R. M. ve Monahan, D. (2010). Looking at movies: An introduction to film (3rd ed.). New York: W.W. Norton & Co. Bazin, A. (2017). Sinema nedir? Doruk Yayınları. Butler, A. M. (2018). Film Çalışmaları. (A. Toprak, Çev.). Kalkedon Yayınları. Coşkun, E. (2017). Dünya Sinemasında Akımlar. Phoenix Yayınevi. Marich, R. (2005). Marketing to Moviegoers: A Handbook of Strategies Used by Major Studios and Independents. Taylor & Francis. Monaco, J. ve Göbekçin, T. (2021). Bir Film Nasıl Okunur?: Sinema Dili, Tarihi ve Kuramı. Portney, Kent E. (2021) Sürdürülebilirlik. Pan Yayıncılık. Sawyer, R. K. (2012). Explaining creativity: The science of human innovation (2nd ed.). New York: Oxford University Press. Squire, J. E. (2005). The Movie Business Book, Third Edition. Simon and Schuster. Tembel İnsanın Dünyayı Kurtarma Rehberi (https://www.kureselamaclar.org/harekete-gec/) Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (https://turkiye.un.org/tr/sdgs) Türkiye Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları - Toplumsal Cinsiyet Eşitliği (https://www.hedef5.org/)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
60
60
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
2
2
Sunum (Hazırlık dahil)
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ