Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültürel göstergeleri Göstergebilim bağlamında incelerler. 2) Çağdaş Amerikan toplumuna ait incelemelerde eleştirel yaklaşımı uygularlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Kültür Çalışmalarına Giriş 1 dersinin devamı niteliğinde olan bu ders, kültür incelemeleri alanında kazanılmış becerileri sözlü ve görsel araçlar yardımı ile reklam resimleri, fotoğrafçılık, film, video ve seçme okumalardan yararlanarak pekiştirmeyi amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Kültür Nedir? Kültür Çalışmaları Nedir? Göstergebilim Nedir?
2. Hafta
Giriş: Kültür Nedir? Kültür Çalışmaları Nedir? Göstergebilim Nedir?
3. Hafta
Tanımlar; Göstergeler Nasıl Çalışır?; Gösterge, Sembol, Sinyal
4. Hafta
Benzetme ve Düz Değişmece; Dil ve Konuşma;
5. Hafta
Gösterge Çeşitleri; Göstergelerin Görsel Özellikleri; Göstergelerin Sorunları; Anlam ve Yan Anlam
6. Hafta
Hayali Göstergeler; Yalan Söyleyen Göstergeler; Göstergeler ve Hayat Tarzları; Göstergelerde Bütünlük
7. Hafta
Göstergeleri Kimler Kullanır?; Göstergeler ve Kimlik; Göstergelerle İlişkili Terimler
Göstergelerde Açık ve Örtülü Anlam; Gösterge ve Gösterge Sistemleri İncelemesi; Kodlar; Kodların Özellikleri; Anlam
11. Hafta
Gösterge İncelemeleri
12. Hafta
Gösterge İncelemeleri
13. Hafta
Dönem Projelerine Yönelik Çalışma
14. Hafta
Dönem Projelerine Yönelik Çalışma
15. Hafta
Dönem Projesi Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Birincil Okuma Listesi:
Berger, Arthur Asa. Signs in Contemporary Culture: An Introduction to Semiotics. 2nd ed. Wisconsin: Sheffield, 1999.
İkincil Okuma Listesi:
Cobley, Paul, and Litsa Jansz, eds. Introducing Semiotics. Cambridge: Totem, 1997.
During, Simon, ed. The Cultural Studies Reader. London: Routledge, 1993.
Grossberg, Lawrence, Cary Nelson, and Paula Treichler, eds. Cultural Studies. NY: Routledge, 1992.
Hall, Stuart, ed. Representation: Cultural Representation and Signifying Practices. London: Sage, 1997.
Surber, Jere Paul. Culture and Critique: An Introduction to the Critical Discourses of Cultural Studies. Nashville, TN: Westview, 1997.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Mini-Sınav
2
10
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
2
4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
10
10
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
1
16
16
Kısa Sınavlar
2
1
2
Toplam İş Yükü
172
Toplam İş Yükü / 30
5,73
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ