Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Müzecilik Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜR EMPERYALİZMİ VE MÜZE MUZ537 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Billur Tekkök Karaöz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler Kültür emperyalizmin hakkında bilgi edinirler.
2) Kültür emperyalizmi ile müzecilik arasında bağlantı kurarak eleştirel düşünme becerisi kazanırlar.
3) Müzeciliğin, arkeolojik ve tarihsel projelerde küresel kullanımı hakkında bilgi edinirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI19 yy sonunda gelişen kolonyalizme bağlı bir kavram olan sömürgecilik ve kültür emperyalizmi ilke ve uygulamalarının nasıl işlediği, tarihsel kökeni, kuramsal temelleri ve uygulamaları bu derste incelenir. Felsefe, Antropoloji, tarih kuramları bağlamında sömürgeciliğin ve kültür emperyalizminin gelişimiyle müze ve müzecilik arasındaki ilişki ele alınır. Müze ve müzecilik geleneği, koleksiyonculuk ve özellikle İngiltere ve Fransa?da gelişen arkeoloji bilimi ve uygulamalarına koşut ortaya çıkan yeni tarih tezleriyle koşut gelişen yeni müzecilik kavrayışı ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür kavramına giriş.
2. Hafta Kültürel kuramlar.
3. Hafta Etnometodoloji-fenomenoloji ve hermeneutik.
4. Hafta Sömürgeciliğin tarihi ve gelişimi.
5. Hafta Emperyalizmden, kültür emperyalizmine.
6. Hafta Kültür emperyalizminin İşleyişi
7. Hafta E.Said, Kültür Emperyalizmi: Kitap incelemesi ve sunumlar.
8. Hafta Ara Sınav.
9. Hafta Kitap sunumları
10. Hafta Kitap sunumları.
11. Hafta Müze ve kültür emperyalizmi ilişkisi
12. Hafta İngiltere-Fransa-Almanya: Kültür emperyaliziminin işleyişi ve müze ilişkisi.
13. Hafta Tarihi ve arkeolojik eserler sayesinde gelişen yeni tarih tezleri ve yeni devletlerin kurulması süreci: Yunan-Mısır-İsrail.
14. Hafta Genel değerlerndirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArnheim Rudolf, New Essays on the Psychology of Art, California Press, USA 1986
Bozkurt N., Estetik Kuramlar, Ara Yay. İstanbul 1992
Said E., (2014) Kültür Emperyalizmi, (Çev. Necmiye Alpay) Hil Yayıncılık, İstanbul
Tunalı İ., Estetik, Remzi kitabevi, İstanbul 10 Baskı 2007
F Freud S., Sanat ve Sanatçılar Üzerine, (çev. Kamuran Şipal) Bozak Yay. 1979 İstanbul
Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996.
Norberg-Schulz, C.; Existence, Space and Architecture, Studio Vista, London, 1971
Norberg-Schulz, C.; Genius Loci, Towards a Phenomenology of Architecture,New York, 1980
Lunn E., Marxism and Modernism, University of California Press, London, 1982,
Zevi, B., Architecture as Space, Horizon Press, New York, 1957.
Zolberg L.Vera, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, 1990, İstanbul
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık11212
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler22550
Sunum (Hazırlık dahil)13030
Konu Araştırma 41560
Makale İnceleme21020
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9      X