Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Endüstri Mühendisliği Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TAMSAYILI PROGRAMLAMA END622 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İmdat Kara
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tamsayılı programlamanın temellerini hatırlama becerisi
2) Tamsayılı programlama çözüm tekniklerini uygulayabilme becerisi
3) Tamsayılı programlama uygulama alanlarını bilme ve tamsayılı modeller kurabilme ve çözebilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITamsayılı programlama metot ve modelleri. Tamsayılı model çeşitleri, tam ve karışık tamsayılı modeller. Birerleme teknikleri, 0-1 tamsayılı programlama ve dal-sınır metodu. Kombinatoryal optimizasyon, sezgisel metotlar ve dinamik programlama uygulamaları. Doğrusal olmayan tamsayılı modeller. Kaynak dağıtımı, tesis yerleşimi, çizelgeleme ve bütçelemede tamsayılı program yaklaşımları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tamsayılı programlama metotları
2. Hafta Tamsayılı programlama modelleri
3. Hafta Tamsayılı model çeşitleri
4. Hafta Tam ve karışık tamsayılı modeller
5. Hafta Birerleme teknikleri
6. Hafta 0-1 tamsayılı programlama
7. Hafta Dal-sınır metodu
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Kombinatoryal optimizasyon
10. Hafta Sezgisel metotlar ve dinamik programlama uygulamaları
11. Hafta Doğrusal olmayan tamsayılı modeller
12. Hafta Kaynak dağıtımı
13. Hafta Tesis yerleşimi, çizelgeleme ve bütçelemede tamsayılı program yaklaşımları
14. Hafta Proje Sunuşu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Wolsey, L.A., Integer Programming, Awiley-Interscience Publication New York, 1998.
2. Nemhauser, G., Integer and combinatorial optimization, Awiley-Interscience Publication New York, 1999.
3. Bazaraa M.S., Jarvis J.J., Sherali H.D., 1990, Linear Programming and Network Flows 2nd ed., John Wiley & Sons
4. Hillier F.S., Lieberman G.J., 2001, Introduction to Operations Research (7th ed.), Mc Graw-Hill
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev420
Proje120
Devam15
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1411154
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler51470
Toplam İş Yükü310
Toplam İş Yükü / 3010,33
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X  
P3  X   X  
P4    X   X
P5    X  
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11