DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sadegül Akbaba Altun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Program geliştirmenin kuramsal temellerini bilir. 2) Eğitim programı geliştirme ve değerlendirme modellerini açıklar. 3) İlgili alanda program geliştirir ve değerlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Eğitimde program geliştirme sürecini yönelik bilgi ve anlayış kazandıran bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Program geliştirmenin temel kavramları. | 2. Hafta | Program geliştirmenin kuramsal temelleri. | 3. Hafta | Eğitim programı tasarımı ve modelleri. | 4. Hafta | Program geliştirmede yeni yönelimler. | 5. Hafta | Program geliştirmenin planlanması. | 6. Hafta | Program geliştirmenin planlanması. | 7. Hafta | Program tasarısı hazırlama. | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Program tasarısı hazırlama. | 10. Hafta | Programın denenmesi. | 11. Hafta | Programın denenmesi. | 12. Hafta | Programın değerlendirilmesi. | 13. Hafta | Programın değerlendirilmesi. | 14. Hafta | Genel tekrar. | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Demirel, Ö. (2002). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sunum,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 50 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |