DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel araştırma konusunu ve temel ilkeleri kavrar 2) Bilimsel araştırma türlerini öğreneceklerdir. 3) Bilimsel bir araştırmayı planlayıp, yapıp ilgili formata uygun bir şekilde raporlaştıracaklardır 4) Araştırma problemi ile istatistik arasında ilişki kurar 5) Bir araştırma önerisi hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | yok |
DERS TANIMI | Bu dersin genel amacı eğitim araştırmacılarına nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları geliştirmek, araştırma raporlarını değerlendirme becerisi kazandırmak, bir araştırmayı planlama becerisini oluşturmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Araştırmanın doğası. Bilgiye ulaşmanın yolları, araştırma türleri ve genel araştırma yöntemleri | 2. Hafta | Araştırmanın amacı, problemi, araştırma sorusu, iyi bir araştırma sorusunda olması gereken özellikler. | 3. Hafta | Araştırmada değişken türleri. Araştırma hipotezinin anlamı. | 4. Hafta | Araştırma ve etik. Temel etik prensipler. | 5. Hafta | Literatür taraması ve yöntemleri. | 6. Hafta | Örneklem seçim yöntemleri. Araştırmada dış geçerlik. | 7. Hafta | Ölçme araçları çeşitleri. Bilişsel ve duyuşsal araçlar. | 8. Hafta | Araştırmada istatistiğin kullanılması. Betimsel ve çıkarımsal istatistik. | 9. Hafta | Araçlardan elde edilen puanların geçerlik ve güvenirliği | 10. Hafta | Araştırmanın iç geçerliği ve etkileyen faktörler. | 11. Hafta | Verilerin analizi ve analiz sonuçlarının raporlanması. | 12. Hafta | Deneysel yöntemler | 13. Hafta | Korelatif ve karşılaştıma araştırmaları | 14. Hafta | Alan taramaları | 15. Hafta | | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Frankel, J.R. & Wallen N.E. (2009). How to Design and Evaluate Research in Education. (7th ed). Boston: McGraw Hill
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Diğer | 1 | 40 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | 3 | 4 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Proje | 1 | 40 | 40 | Kısa Sınavlar | 3 | 1 | 3 | Seminer (hazırlık dahil) | | | | Makale İnceleme | 2 | 3 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 214 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |