Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilisel raporlaştırmanın ilke ve kurallarını bilir ve çalışmalarında uygulayabilir 2) Araştırma önerisi geliştirebilir 3) Yapılan bilimsel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Türkçe Öğretimi alanındaki mevcut araştırma, teknik ve yöntemler. Çalışılacak tez konusuyla ilgili materyallerin tespiti ve düzenlenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Program hakkında konuşma, bilimsel raporlaştırma ilke ve kurallar
2. Hafta
Bilimsel raporlaştırmada ilke ve kurallar
3. Hafta
Değişken, desen, bilim, bilimsel yöntem
4. Hafta
Araştırma, araştırma türleri, araştırma önerisi geliştirme, problemi seçme ve tanımlama
Tarama desenleri, araştırma önerileri hakkında görüşme
7. Hafta
Deneysel desenler, araştırma önerileri hakkında görüşme
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Kütüphane taraması
10. Hafta
Evren, örneklem, örnekleme yöntemleri, araştırma önerileri hakkında görüşme
11. Hafta
Anket, gözlem, görüşme
12. Hafta
Geçerlilik, güvenilirlik, araştırma önerileri hakkında görüşme
13. Hafta
Nitel araştırmalar, tez inceleme
14. Hafta
Tez inceleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Anderson, G. (1990).Fundamentals of educational researh.. London: Falmer Press APA (American Psychological Association). (2001). Publication manual (Fifth edition). Washington. Balcı, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma (İkinci baskı). Ankara: 72 TDFO Bilgisayar-Yayıncılık. Borg, W. & Gall, M.D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth edition). New York: Longman. Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol gruplu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem Yayınları. Hovardaoğlu, S. (1994). Davranış bilimleri için istatistik. Ankara: Hatipoğlu Yayınları. Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri. Ankara: Ve-Ga Basım Yayın Dağıtım. Karasar, N. (1982). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara. Kirk, R.E. (1982). Experimental design: Procedures for the behavioral sciences (Second edition). Belmont: Brooks Cole. Robson,C. (1993). Real world research: A research for social scientist and practitoner-researchers. Oxford:Blackwell Publishers Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Uygulama/Pratik
1
25
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
5
60
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ