Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ TRÖ632 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Tülay Sarar Kuzu
Profesör Doktor Ahmet Demir
Profesör Doktor Abdurrahman Güzel
Doktor Öğretim Üyesi Nihal Yavuz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilisel raporlaştırmanın ilke ve kurallarını bilir ve çalışmalarında uygulayabilir
2) Araştırma önerisi geliştirebilir
3) Yapılan bilimsel araştırmaları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkçe Öğretimi alanındaki mevcut araştırma, teknik ve yöntemler. Çalışılacak tez konusuyla ilgili materyallerin tespiti ve düzenlenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Program hakkında konuşma, bilimsel raporlaştırma ilke ve kurallar
2. Hafta Bilimsel raporlaştırmada ilke ve kurallar
3. Hafta Değişken, desen, bilim, bilimsel yöntem
4. Hafta Araştırma, araştırma türleri, araştırma önerisi geliştirme, problemi seçme ve tanımlama
5. Hafta Soru sorma/hipotez oluşturma, araştırmanın önemi, sınırlılıklar, varsayım, tanımlar
6. Hafta Tarama desenleri, araştırma önerileri hakkında görüşme
7. Hafta Deneysel desenler, araştırma önerileri hakkında görüşme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kütüphane taraması
10. Hafta Evren, örneklem, örnekleme yöntemleri, araştırma önerileri hakkında görüşme
11. Hafta Anket, gözlem, görüşme
12. Hafta Geçerlilik, güvenilirlik, araştırma önerileri hakkında görüşme
13. Hafta Nitel araştırmalar, tez inceleme
14. Hafta Tez inceleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAnderson, G. (1990).Fundamentals of educational researh.. London: Falmer Press
APA (American Psychological Association). (2001). Publication manual (Fifth edition). Washington.
Balcı, A. (1997). Sosyal bilimlerde araştırma (İkinci baskı). Ankara: 72 TDFO Bilgisayar-Yayıncılık.
Borg, W. & Gall, M.D. (1989). Educational research: An introduction (Fifth edition). New York: Longman.
Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol gruplu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem Yayınları.
Hovardaoğlu, S. (1994). Davranış bilimleri için istatistik. Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
Hovardaoğlu, S. (2000). Davranış bilimleri için araştırma teknikleri. Ankara: Ve-Ga Basım Yayın Dağıtım.
Karasar, N. (1982). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara.
Kirk, R.E. (1982). Experimental design: Procedures for the behavioral sciences (Second edition). Belmont: Brooks Cole.
Robson,C. (1993). Real world research: A research for social scientist and practitoner-researchers. Oxford:Blackwell Publishers Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Uygulama/Pratik125
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12560
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15  X   X   X
P16     
P17     
P18     
P19