DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dudak-damak yarıklı hastalarda uygulanan ortopedik/ortodontik tedavileri bilir ve uygular, ortognatik cerrahi hastalarının teşhis, tedavi planlamasını yapar, cerrahi teknikleri bilir, bu hastaların cerrahi öncesi ve sonrası ortodontik tedavilerini yapar veya yönlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Öğrencinin bu dersi yeterli düzeyde kavrayabilmesi için Kraniyofasiyal Büyüme-Gelişim ve Etiyoloji (ORT710),Edgewise Tedavi Tekniği (ORT711) ve Erken Ortodontik Tedavi Yaklaşımları (ORT713) derslerini almaları önerilmektedir. |
DERS TANIMI | Bu ders dudak-damak yarıkları ve kraniofasiyal defektlerin etyolojisi, genel klinik özellikleri ve tedavileri, kombine ortodontik cerrahi tedavilerin endikasyon ve uygulaması ile ortognatik cerrahi hastalarında ortodontik tedavinin özel yönlerini içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kraniyofasiyel anomaliler | 2. Hafta | Dudak-damak yarıklarının (DDY) etyolojisi ve epidemiyolojisi | 3. Hafta | DDY klasifikasyonu ve DDY hastalarında yüz gelişimi | 4. Hafta | 0-4 yaş arası DDY tedavisi (nazoalveolar moulding) | 5. Hafta | Süt ve karma dentisyon döneminde uygulanan DDY tedavileri | 6. Hafta | Erişkin dönemde DDY tedavileri | 7. Hafta | Distraksiyon osteogenezi | 8. Hafta | Distraksiyon osteogenezi | 9. Hafta | Ortognatik cerrahi hastalarında klinik ve radyolojik teşhis | 10. Hafta | Ortognatik cerrahi hastalarında tedavi planlaması | 11. Hafta | Ortognatik cerrahi öncesi ve sonrası ortodontik tedavi | 12. Hafta | Sefalometrik ve model set-up | 13. Hafta | Ortognatik cerrahide güncel 3B/dijital yaklaşımlar | 14. Hafta | Ortognatik cerrahi hastalarında stabilite ve retansiyon |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Proffit WR., Fields HW, Sarver DM. Contemporary Orthodontics, 5th ed. The CV Mosby Company, Missouri, 2012. (2) Graber TM, Vanarsdall RL, Vig KWL, Orthodontics: Current Principles and Techniques, 4th edition Elsevier Mosby Company, Missouri, 2005 (3) Süreli yayınlar. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Makale Sunuşu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 30 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Uygulama | 14 | 8 | 112 | Makale Sunuşu | 2 | 1 | 2 | Makale İnceleme | 14 | 1 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 240 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |