DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 30 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Sibel Çiğdem Güneysu Profesör Doktor Mesude Atay
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel Yazım Becerisi: Öğrenci, akademik yazım kurallarını ve formatını etkili bir şekilde kullanarak bilimsel bir metin oluşturabilir. 2) Literatür Taraması: Öğrenci, konuyla ilgili güncel ve geçmiş literatürü tarama, analiz etme ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisini kazanır. 3) Etik Bilinci: Öğrenci, araştırma sürecinde karşılaşabileceği etik sorunları tanır ve bu sorunları çözmek için gerekli adımları atabilir. 4) Veri Analizi: Öğrenci, topladığı veriyi analiz edebilir, sonuçları doğru bir şekilde yorumlar ve bu sonuçları tezinde etkili bir şekilde sunabilir. 5) Eleştirel Düşünme: Öğrenci, kendi araştırmasının yanı sıra diğer araştırmaları da eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme becerisi kazanır. 6) Tez Savunma Becerisi: Öğrenci, tezini etkili bir şekilde sunabilir, savunabilir ve bu süreçte karşısına çıkabilecek sorulara bilimsel temellere dayalı yanıtlar verebilir. 7) Zaman Yönetimi: Öğrenci, tez yazma sürecinde zamanını etkili bir şekilde yönetme becerisi kazanır ve belirlenen süre zarfında çalışmasını tamamlayabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50 |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin tez yazma sürecinde ilerlemelerini ve tezlerini tamamlamalarını destekleyen bir derstir. Bu ders kapsamında öğrenciler, literatür taraması, veri toplama, veri analizi ve bilimsel yazım gibi konularda ileri düzeyde bilgi ve beceri kazanırlar. Aynı zamanda etik kurallar doğrultusunda araştırma yapma ve tez savunmasına hazırlık gibi konularda destek alırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tezin bölümlerinin detaylı incelenmesi. | 2. Hafta | Literatür tarama yöntemleri ve etik kurallar. | 3. Hafta | Veri toplama ve analiz yöntemlerinin seçimi ve uygulaması. | 4. Hafta | Bilimsel yazım kuralları ve standartları. | 5. Hafta | Tez savunma sürecine hazırlık. | 6. Hafta | Tezlerde karşılaşılabilecek zorluklar ve çözüm önerileri. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tez/seminer/proje konusu ile ilgili literatür. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Diğer | 1 | 100 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Danışmanla Toplantı | 5 | 2 | 10 | Konu Araştırma | 4 | 10 | 40 | Literatür taraması | 4 | 10 | 40 | Rapor yazma | 14 | 5 | 70 | Uygulama | | | | Tez Araştırması | 14 | 20 | 280 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 14 | 3 | 42 | Toplam İş Yükü | | | 538 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 17,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 30 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |