DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Belkıs Tekmen
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gelişimsel değerlendirme sonucunda yöntemlere karar verebilme 2) Çağdaş öğrenme yöntem ve tekniklerinin uygulanabilmesi 3) Çağdaş öğrenme yöntem ve tekniklerinin değerlendirilmesi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Okulöncesi eğitimde çocuğun gelişim özelliklerine uygun olarak etkili öğretim teknik ve stratejilerinin değerlendirilerek bu konudaki eski ve yeni yaklaşımların tartışılması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çocuk ve öğrenme | 2. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen özellikler | 3. Hafta | Yapılandırmacı yaklaşım | 4. Hafta | Beyin temelli öğrenme | 5. Hafta | Öğrenme stilleri | 6. Hafta | Çoklu zeka | 7. Hafta | Okulöncesi çocuğunun genel özellikleri, gereksinimleri ve ilgileri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çocuğu tanıma ve değerlendirme | 10. Hafta | Okulöncesi çocuğunun öğrenmesini kolaylaştıran öğretim yöntemleri ve teknikleri | 11. Hafta | Gözlem | 12. Hafta | Oyunla eğitim | 13. Hafta | Proje yaklaşımı | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Evans, D. Ellis. (2002) Contemporary Influences in Early Childhood Education, ECE Series Holt, Rinehart and Winston, Inc. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |