DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Zeynep Atik
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ailenin çocuk gelişimine ve öğrenmeye etkisini öğrenme 2) Aile- içi ilişkilerin çocuğun psikolojik ve sosyal gelişiminde yeri ve önemi kavrayabilme 3) Aile ve okul öncesi eğitim kurumu etkileşimini öğrenme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Erken çocukluk döneminde yapılan çalışmalarda aile eğitiminin önemini ve aile eğitimi kuramlarını kavrayabilme aile eğitim programlarındaki yaklaşımları karşılaştırmalı çalışmalarla kavrayabilme |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Erken çocukluk dönemi nedir, önemi | 2. Hafta | Erken çocukluk dönemi ve aile | 3. Hafta | Erken çocukluk dönemi ve aile eğitimi | 4. Hafta | Erken çocukluk dönemi ve aile eğitimi kuramları I | 5. Hafta | Erken çocukluk dönemi ve aile eğitimi kuramları II | 6. Hafta | Erken çocukluk dönemi programlar | 7. Hafta | Erken çocukluk dönemi ve aile eğitim programlarındaki yaklaşımları | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Erken çocukluk dönemi ve aile eğitim programlarındaki yaklaşımları | 10. Hafta | Anne Baba eğitimi için program geliştirme ve değerlendirme | 11. Hafta | Anne Baba eğitimi için program geliştirme ve değerlendirme | 12. Hafta | İletişim becerileri | 13. Hafta | Aile Rehberliği | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Contemporary perspectives on families, communities, and schools for young children / edited by Olivia N. Saracho and Bernard Spodek,2005. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |