Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocukta oyun davranışının gelişimini değerlendirebilme 2) Oyun ile ilgili temel yaklaşımlar arasındaki farklılıkları değerlendirebilme 3) Oyun ortamı ve materyallerinin çocuğun gelişimine olan etkisini değerlendirebilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, Oyunun tanımı, tarihçesi, kurumları ve çocuğun gelişimine etkileri konusunda, öğrencilerin detaylı bilgileri edinmesini, araştırma ve uygulamalarda kullanımını sağlamaktadır
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Oyunun tanımı ve tarihçesi
2. Hafta
Oyunun özellikleri
3. Hafta
Yaşa göre oyun çeşitleri
4. Hafta
Piaget'in sınıflaması
5. Hafta
Klasik oyun kuramları
6. Hafta
Oyunu enerji düzenlenmesine göre açıklayan kuramlar
Oyun kuramlarının zayıf ve kuvvetli yönlerinin değerlendirilmesi
13. Hafta
Oyunun çocuğun bilişsel, psikomotor, dil, duygusal, kişilik, sosyal gelişimine olan etkileri
14. Hafta
Oyunun kültürel özellikleri, gelişmiş toplumlar ile ilkel toplumların oyunları arasındaki farklılıklar ve bu farklılıkların çocuğa yansımaları.Oyun ortamında çocuk ve yetişkin etkileşimi, yetişkinlerin çocuğun oyunlarına etkileri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hughes. Fergus. P. (1995). Children, Play, and Development. Allyn and Bacon
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Diğer
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ