Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Okulöncesi Öğretmenliği Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ ÖZEL EĞİTİM ECE657 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Engellilere karşı olumlu tutum geliştirme
2) Kaynaştırma eğitiminin ilkelerinin ve yararının farkında olma
3) Bireysel farklıkların önemini kavrayabilme
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITürkiye'de özel eğitim çalışmalarının tarihçesi, bugünkü durumu ve geleceğe dönük çalışmaları kapsamaktadır. Özel eğitim çalışmalarının yürütüldüğü kurumlar, üniversiteler, teknoloji kullanımı, fiziksel çevre düzenlemesi, fiziksel ve eğitsel çevre düzenlemeleri için kullanılabilecek uygun yöntem ve teknik konularını içermektedir. özürlü çocukların ailelerini tanımak ve deneyimlerini paylaşmaktır. Farklı ailelerdeki ana-babalar ile derinlemesine görüşmeler yapılarak onların çocuklarının eğitimlerine katılımları ve diğer destek kaynakları kullanmaları sırasındaki olumlu ve olumsuz deneyimleri incelenerek tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türkiye'de özel eğitim çalışmalarının tarihçesi ve bugünkü durumu
2. Hafta Engel tipleri ve nedenleri
3. Hafta Engelin teşhis edilmesi
4. Hafta Engelli çocukların anababaları
5. Hafta Özel Eğitimin kanuni ve etik yönleri
6. Hafta Türkiye'de ve Dünyada Özel Eğitime ait Yeni Yaklaşımlar Kaynaştırma Eğitimi
7. Hafta Özel eğitim çalışmalarının yürütüldüğü kurumlar, üniversiteler, teknoloji kullanımı ve fiziksel çevre düzenlemesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Fiziksel ve eğitsel çevre düzenlemeleri için kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikler I
10. Hafta Fiziksel ve eğitsel çevre düzenlemeleri için kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikler II
11. Hafta Farklı ailelerdeki ana-babalara ilişkin durumlar
12. Hafta Özel eğitimde aile katılımı
13. Hafta Kardeş ilişkileri
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMyers, Renee, 1998. Children with Physical Handicaps. The Crowood Press, Witshire.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje130
Örnek Olay Sunumu130
Diğer120
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X  
P2  X   X  
P3    X  
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X     X
P10      X