DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Engellilere karşı olumlu tutum geliştirme 2) Kaynaştırma eğitiminin ilkelerinin ve yararının farkında olma 3) Bireysel farklıkların önemini kavrayabilme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Türkiye'de özel eğitim çalışmalarının tarihçesi, bugünkü durumu ve geleceğe dönük çalışmaları kapsamaktadır. Özel eğitim çalışmalarının yürütüldüğü kurumlar, üniversiteler, teknoloji kullanımı, fiziksel çevre düzenlemesi, fiziksel ve eğitsel çevre düzenlemeleri için kullanılabilecek uygun yöntem ve teknik konularını içermektedir. özürlü çocukların ailelerini tanımak ve deneyimlerini paylaşmaktır. Farklı ailelerdeki ana-babalar ile derinlemesine görüşmeler yapılarak onların çocuklarının eğitimlerine katılımları ve diğer destek kaynakları kullanmaları sırasındaki olumlu ve olumsuz deneyimleri incelenerek tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Türkiye'de özel eğitim çalışmalarının tarihçesi ve bugünkü durumu | 2. Hafta | Engel tipleri ve nedenleri | 3. Hafta | Engelin teşhis edilmesi | 4. Hafta | Engelli çocukların anababaları | 5. Hafta | Özel Eğitimin kanuni ve etik yönleri | 6. Hafta | Türkiye'de ve Dünyada Özel Eğitime ait Yeni Yaklaşımlar Kaynaştırma Eğitimi | 7. Hafta | Özel eğitim çalışmalarının yürütüldüğü kurumlar, üniversiteler, teknoloji kullanımı ve fiziksel çevre düzenlemesi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Fiziksel ve eğitsel çevre düzenlemeleri için kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikler I | 10. Hafta | Fiziksel ve eğitsel çevre düzenlemeleri için kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikler II | 11. Hafta | Farklı ailelerdeki ana-babalara ilişkin durumlar | 12. Hafta | Özel eğitimde aile katılımı | 13. Hafta | Kardeş ilişkileri | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Myers, Renee, 1998. Children with Physical Handicaps. The Crowood Press, Witshire. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 30 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 30 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |