Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Oyunun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemini bilir. 2) Yaşlara göre oyun ve oyun materyali özelliklerini bilir. 3) Çocukların gereksinimlerine uygun oyun ve oyun materyali hazırlayabilir, seçebilir ve çocuklara sunabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, oyuncak ve oyun materyallerinin tarihçesi, çeşitleri, dünyada ve ülkemizde oyuncaklar ve oyun materyalleri, çocuğun gelişimine etkileri konularında öğrencilerin detaylı bilgiler edinmeleri, araştırma ve uygulama yapıları, araç-gereç yapımı ve seminer sunumu sağlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Oyun ve oyun materyallerinin tanıtımı
2. Hafta
Oyun ve oyun materyallerinin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi
3. Hafta
İlgili literatür taraması yapma
4. Hafta
Literatür taraması sonuçlarını sunma
5. Hafta
Literatür taraması sonuçlarını sunma
6. Hafta
Yaşlara göre oyun ve oyun materyali özellikleri
7. Hafta
Yaşlara göre oyun ve oyun materyali özellikleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Oyun ve oyun materyali hazırlama/seçme ve sunuş ilkeleri
10. Hafta
Oyun ve oyun materyali hazırlama/seçme ve sunuş ilkeleri
11. Hafta
Uygulama sunumları
12. Hafta
Özel gereksinimli çocuklar için uyarlamalar yapma
13. Hafta
Özel gereksinimli çocuklar için uyarlamalar yapma
14. Hafta
Uygulama sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
James E. Johnson, James F. Christie, Francis Wardle. (2005). Play, Development and Early Education, Allyn & Bacon Hughes. Fergus. P. (1995). Children, Play, and Development. Allyn and Bacon.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Proje
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Diğer
1
20
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ